Çağlayan: ''Uçan Çilekler Yapacağız''



Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Ulaştırma Bakanı Habib Soluk ile birlikte Çukurova Havalimanı basın toplantısı düzenledi ve ulaşım projelerini tanıttı. Mersin'in lojistiğinin, yerinin, konumunun, insan gücünün avantaj olduğuna dikkati çeken Çağlayan, Türkiye'de turizm denince artık akla Mersin'in geleceğini ve Mersin'in bir taraftan ticaretiyle, bir taraftan da turizmiyle gelişeceğini kaydetti.

Çağlayan, Mersin'in temel probleminin işsizlik olduğunu ve söz konusu projelerin Mersin'in işsizliğine ilaç olacağını ifade ederek, projelerin hayata geçmesiyle Mersin'de işsizin iş bulacağını, tüccarın, sanayicinin iş kapasitesini geliştireceğini, ihracatçının da kapasitesi artıracağını anlattı. Çağlayan, Mersin'in en önemli rekabet avantajının ticaret becerisi ve üretim potansiyeli olduğunu ve bu rekabet avantajını daha fazla geliştirerek, Ar-Ge, inovasyon katarak, istihdamla buluşturarak, bu avantajları bir bütün halinde gerçekleştireceklerini söyledi.

''Mersin, dünyanın en önemli ticaret aktarma merkezlerinden biri olacak''

Bakan Çağlayan, Çukurova Havaalanı'nın 30 milyon yolcu kapasiteli olacağını belirtirken, İstanbul Atatürk Havalimanı'nın yolcu kapasitesinin 38 milyon 600 bin, Ankara Esenboğa Havaalanı'nın yolcu kapasitesinin ise 10 milyon olduğunu kaydetti ve şöyle devam etti:

''Bir taraftan yolcu trafiği yaşanırken, bir taraftan da kargo seferleri başlayacak. Kargo terminali ciddi nefes aldıracak. Artık Mersin'in çilekleri uçacak, uçan çilekler yapacağız. Nakliye konusunda belli bir süreye dayanıklı olan çilek gibi hassas ürünleri artık kargo seferleri ile dünyanın her tarafına göndereceğiz. 150 milyon avro yatırım yapılacak. Bu, çok kısa bir süre içinde Mersin ekonomisine karışacak. Mersinli işsizim çalışacak, üretenler ekmek yiyecek, inşaatlar yapılırken binlerce insan çalışacak. Havaalanı bittikten sonra da en az bin Mersinli kişi burada çalışacak.

Havaalanı Mersin'de ticaretin, turizmin, yatırımın önemli bir başlangıcı olacak. Tüccarlar bilir yatırımcılar en kısa sürede ulaşıma bakar, ulaşım alt yapısına bakar. Lojistik alt yapısıyla Mersin dünyanın önemli bir aktarma merkezlerinden biri olacak. Singapur'da ne varsa Mersin'de olacak, Hong Kong'da ne varsa Mersin'de o olacak, Los Angeles, Rotterdam ne yapıyorsa Mersin'de onu yapacak. Mersin, dünyanın en önemli ticaret aktarma merkezlerinden biri olacak. Özellikle bu bölgede çok ciddi bir şekilde öne çıkacak.''

"Tarsus-Kazanlı'daki tesisler Akdeniz Oyunları'na yetişecek"

Tarsus-Kazanlı'daki tesislerin Akdeniz Oyunları'na yetişeceğini de ifade eden Çağlayan, Tarsus Turizm Yolu'nun startının da en geç bu ay sonu ya da Haziran ayının ilk haftasında verileceğini kaydetti.

Tarsus-Mersin Karayolu ile ilgili bilgi veren Çağlayan, şu anda söz konusu yolda 2 geliş, 2 gidiş bulunduğunu, bu sayının 3 geliş, 3 gidişe çıkarılacağını, iki bağlantının da 6 bağlantıya çıkarılacağını ifade etti.

Bakan Çağlayan, Mersin-Antalya, Karaman-Mersin duble yollarının açılmasıyla ilk etapta buradan 1 milyon araç geçeceğini de belirterek, bu çerçevede, Bozyazı, Aydıncık, Anamur ve Taşucu gibi bölgenin yüksek potansiyelli turizm merkezlerine daha fazla yatırımcı geleceğini, daha fazla turist geleceğini anlattı.

Çukurova Havaalanı'nın hem otoyola, hem demir yoluna bağlanmasını programa dahil ettiklerini de belirten Çağlayan, şöyle konuştu:

''Akdeniz Sahil Yolu, 6 etapta yapılacak toplam maliyeti 630 trilyon lira olacak, 2011 yılı sonu itibariyle 171 km tamamlanıp trafiğe açılacak. Yolun tamamı ise 2014 yılında tamamlanacak. Bunlar en yeşil çalışmalar, doğaya en az hasar verecek çalışmalar olacak.

Mersin-Mut Karayolu da toplam 112 km olacak ve yolun tamamı 2014'de bitirilecek. Mersin'i önemli bir lojistik merkez haline getireceğiz. Eskişehir'den sonra Mersin Türkiye'nin en büyük lojistik merkezi olacak. 300 dönümlük alanda gümrükleme alanı olacak, konteynır ve tır parkı olacak, elleçleme boşaltma hizmetleri olacak. antrepolarla beraber tam bir lojistik merkezi Yenice Lojistik Merkezini kavuşturuyoruz. Artık söz bitiyor, işin özü başlıyor.''

Ulaştırma Bakanı Soluk

Ulaştırma Bakanı Habib Soluk da yaptığı konuşmada, "Hedefimiz 400 milyon, bunun 30 milyonu da Çukurova Havalimanı" dedi. Adanalıların Çukurova Havalimanı yapımı için gerek olmadığını söylediğini aktaran Soluk, buna karşılık Mersinlilerin ise ihtiyaç olduğunu ifade ettiğini vurguladı. Soluk, ''Adana'da bizim bir hava limanımız var. Ancak Adana, havaalanı şehir merkezinin içinde bu havaalanın büyüme şansı yok. Adana havalimanına bir saatin içinde 7 uçaktan fazlasının kaldırıp indirme şansına sahip değiliz. Ancak Adana havaalanının kapatılması gibi bir şeyde yok" dedi.

Bakan Soluk, dünyanın 10 büyük limanı içinde yer alacak bir konteynır limanının da Mersin'e yapılacağını vurgulayarak, bunun içinde havalimanının önemli olduğunu vurguladı. Bakan Soluk, "Bu konteynır limanı 5 kademede olacak. Türkiye'nin şu andaki yük kapasitesi 6 milyon teu, Mersin'de yapılacak limanını kapasitesi ise 12 milyon teu. Bu binlerce insana iş demektir, aş demektir, istihdam demektir" şeklinde konuştu.

Mersin otoyolla Ankara'ya bağlanacak

Soluk, Mersin'in Halep'e yüksek hızlı trenle bağlanacağını da belirterek, "Mersin-İskenderun arasındaki hattı da yeniledik, artık söz konusu hat Mersinlilere hizmet edebilecek noktaya gelecektir" dedi. Bakan Soluk, ayrıca, Niğde üzerinden Mersin'in otoyolla Ankara'ya bağlanacağını da sözlerine ekledi.