3. Köprü Yapılmalı

Gayrimenkul ile ilgili talep var ama arz yeterli gelmiyor. Talebi karşılayabilmek için de nitelikli konutlara, yeni yaşam alanlarına ihtiyacımız var. Yeni yaşam alanlarıda yine şehir dışı diye adlandırdığımız alanlar içinde yavaş yavaş konumlanmaya başladı. Şehrin yaşadığımız bu sıkışmadan kurtulabilmesi için, mutlaka dışa doğru genişlemesi gerekiyor. Genişlemeyi dışa doğru sağlarken de, yeni ulaşım alanlarına ihtiyacımız artacak.

3. köprü yapılmalı mı? 3. köprü eğer yapılacaksa, güzergahı neresi olmalı? Benzeri bir çok soru bugün hala tartışılıyor. Konuya ilişkin akıllarda yüzlerce soru, sorulara ilişkin ise, yüzlerce farklı cevap ve görüş var.

Ben, 3. köprü yapılmalı! tezinde olanlara katılıyorum. Neden mi?

Nüfusu her geçen gün büyüyen, gelişen bir şehirde yaşıyoruz. Bir kaç yıl öncesinde şehrin dışı diye baktığımız bölgeler, yavaş yavaş bu durumu değiştirecek şekilde genişliyor. Trafik ise, hepimizin günlük yaşam içinde en çok şikayet ettiğimiz konuların başında geliyor. Kalabalık toplantılarda, konu trafiğe geldiğinde her zaman kullandığımız yolların her geçen gün daha da kötüleştiğinden, yola çıkış saaatimizi ise sürekli olarak, öne çekmek durumunda kaldığımızdan söz ediyoruz.

2. köprü ilk yapıldığında, bir çok kişi tarafından kullanılmıyor olmasına rağmen, bugün daha çok tercih ediliyor. Artık orada da ticari araçlar sebebi ile geçişler eski rahatlığını kaybetti. Zaman zaman şehrin içinde sıkışıp, kaldığınızı hissetmiyor musunuz?

Beylikdüzü çevresinde yer alan Gürpınar ve Yakuplu belediyelerinin Beylikdüzü’ne bağlanması konuşuluyor. Beylikdüzü artık kısa süre sonra 1. kademe metropolitan alanı haline gelirken, Maslak, Eminönü ve Bakırköy bölgeleri de bunu izleyecek. Buraları aynı zamanda yeni iş merkezleri haline gelecek. Sözünü ettiğimiz dışa büyüme yaşanırken bu bölgelerin ulaşımı için 2.köprü artık vazgeçilmez bir ulaşım alanı olacak. Bugün Ataşehir’den kalkıp, Halkalı tarafına gidenler bilirler. Her gün Asya-Avrupa arasında gidip gelenler, verimli kullanabilecekleri saatlerini yollarda geçirirler. Bu kadar önemli bir ulaşım alanı haline gelen köprünün rahatlaması için, mutlaka ticari araçlar için alternatif bir yol yaratılması gerekir. Alternatif yol ise 3. köprünün yapılması gibi görülüyor. Böylece her iki köprü üzerindeki baskı azalırken, şehir ulaşım yolları ile dışa doğru genişlemiş ve bizler için ise daha yaşanabilir alanlar oluşmuş olacaktır.

3. köprü için ise en doğru mekan bu koşullarda, başlangıçta söylendiği gibi Arnavutköy değil, 2. köprüden sonrasında İstanbul’un kuzeyinden geçecek bir alanda inşa edilmesi olacak. Böylece şehri kuzeye doğru büyütmüş, yük taşıyan araçlar için transit bir yol yaratmış, yeni yapılan konutları daha çok şehrin içine almış ve fay hatlarından daha uzak bir bölgede yeni yaşam alanları yaratmış olacağız. Bunun için "yeniden düşünelim" derim.

Ahmet Rauf Saatçi