Çanakkale 1915 Köprüsü'nün Temeli Atıldı



Avrupa ve Asya kıtalarını bir birine bağlayacak olan Çanakkale 1915 Köprüsü'nün temeli atıldı. Cumhuriyetin 100'üncü yılı olan 2023'te açılması planlanan köprünün, dünyanın en uzun asma köprüsüsü olacağı belirtiliyor. Çanakkale 1915 Köprüsü'nün temeli, Asya kıtasındaki Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkiinde atıldı. Çanakkale Deniz Savaşları zaferinin 102'nci yıldönümü için Çanakkale’ye gelen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın telekonferans ile bağlandığı törene, Başbakan Binali Yıldırım ve bakanlar da katıldı.

6 şeritten oluşacak

Cumhurbaşkanı ve Başbakan, "Butonlara basıyoruz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz" diyerek köprüye ilk harç atılmış oldu. Başbakan Binali Yıldırım, köprü ile ilgili olarak "Gelibolu'dan Lapseki'ye 3-4 dakikada varmış olacaksınız. Hayırlı olsun" dedi.

Günün anısına Başbakan Yıldırım ve beraberindekilerin içine madeni para ve not koyarak kapattığı tüp, firma yetkililerince temelin atıldığı yere bırakıldı. Çanakkale Boğazı'nın ilk, Marmara Bölgesi'nin de 5. asma köprüsü olarak hizmet verecek köprü, 3 geliş ve 3 gidiş olmak üzere toplam 6 şeritten oluşacak.

10 milyar liranın üzerinde yatırımla hayaya geçirilecek

2023'te açılması planlanan Çanakkale 1915 Köprüsü, tamamlandığında "dünyanın en uzun aralıklı köprüsü" olacak. Trakya'dan Ege ve Akdeniz'e uzanan ulaşım hattında Çanakkale'yi Marmara Bölgesi'nde çok önemli konuma taşıyacak köprü, 10 milyar liranın üzerinde yatırımla hayata geçirilecek. İki yakanın birbirine, kenar açıklıklarıyla kendisinin toplam uzaklığı 3 bin 860 metre ve viyadükleriyle 5 kilometre üzerinde olacak köprünün iki ayak arasındaki açıklığının ise Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023'ü taçlandırmak için 2 bin 23 metre olarak belirlendi.

5,5 yılda inşa edilecek

Yüklenici firmalar adına 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu temel atma töreninde konuşan Yapı Merkez Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Arıoğlu, 9 kilometresi Asya, 88 kilometresi Avrupa kıtasında ve yaklaşık 4 kilometresi Çanakkale Boğazı'nı geçen Çanakkale-Malkara Otoyolu'nun Kore-Türk ortak girişimi tarafından 5,5 yılda inşa edileceğini ve 12 yıl 2 ay işletileceğini kaydetti.

Projenin en zor ve önemli bölümünün 1915 Çanakkale Köprüsü olduğunu vurgulayan Arıoğlu, şöyle devam etti: "İdaremiz tarafından köprünün orta açıklığının 2023 metre olması isteniyor ve köprü seçilen bu açıklığı ile dünyanın en büyük açıklıklı köprüsü olacak. Yan açıklıklıklarıyla birlikte 3 bin 600 kilometre uzunluğunda olacak köprünün ayak temelleri yaklaşık 40 metre derinlikteki deniz tabanına oturuyor ve Cumhuriyetimizin 100. yılına yetiştirilecek."

Köprü ve otoyol ihalesini 10.3 milyar lira bedel ve 16 yıl işletme süresiyle Daelim - Limak - SK - Yapı Merkezi kazanmıştı.

Reklam Goruntulenme Bolumu