Caprice Gold Palace’ın ‘7 yıldızlı’
olduğunu söyleyerek reklam ve satış yapılması beraberinde yüklü miktarda ceza da
getirdi. Radikal Gazetesi'nin Tarık
Işık imzasını taşıyan haberine göre Reklam Kurulu,
mevzuatta tanımı olmayan ‘7 yıldız’ ifadesini kullanarak müşteriyi yanılttığı ve
haksız rekabete neden olduğu için firmayı toplam 652 bin TL
cezaya çarptırdı. Reklam Kurulu’na göre Caprice Gold Palace, ‘dünyanın
en karlı yatırımı’ değil.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu dün yaptığı toplantısında, Caprice
Gold Palace’ın ‘Avrupa’nın 7 Yıldızlı Tek Sarayı’, ‘Kendisini 5 Yılda Ödeyen
Dünyanın En Karlı Yatırımı’, ‘Caprice Gold Sarayı’nda Neler Var?’, ‘Tapu ve Kira
Garantili Otel Odaları’ başlıklı tanıtımlarını incelendi. Reklam Kurulu toplantı
sonucunda, firmaya 4 reklamıyla ilgili ayrı ayrı 4 defa idari para ve durdurma
cezası verilmesini kararlaştırdı. Firmaya kesilen cezanın toplam miktarının 652
bin 432 TL olduğu ifade edildi Kararlara göre mevzuatta ‘7 yıldızlı’ bir
sınıflandırma olmamasına karşın ‘Avrupa’nın 7 Yıldızlı Tek Sarayı’ başlıklı
reklamda tüketiciler aldatılıyor ve yanıltılıyor.