Cumaovası-Çiğli Arasında Yolculu Seferler Başladı



Aliağa-Menderes Hızlı Tren Hattı'nın Cumaovası-Çiğli arasındaki yolculu deneme seferleri başladı. Şu ana kadar Cumaovası-Halkapınar arasında yapılan seferler, Çiğli'ye kadar uzatılmış oldu. Seferlerin başladığı Çiğli Tren İstasyonu'na gelen İZBAN Genel Müdürü Selçuk Sert ve İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sönmez Alev, çalışmaları izledi. Hattın güney bölümü olan Cumaovası-Halkapınar arasında yolculu ön işletme seferleri ise 30 Ağustos'ta başlatılmıştı.

Alsancak seçeneği

Yeni tarife ile Çiğli'den Cumaovası'na kadar 1 günde 143 seferin yapılacağını söyleyen Sert, "Cumaovası'ndan hareket eden trenlerin 33 seferi önce Alsancak İstasyonu'na uğrayacak ve Halkapınar'dan dönecek. 39 sefer ise Çiğli İstasyonu'na kadar uzanacak. 37 sefer Çiğli, 33 sefer ise Halkapınar'dan hareketle Alsancak üzerinden Cumaovası'na ulaşacak. 1 sefer ise Halkapınar-Çiğli olarak yapılacak" diye konuştu. İlk deneme seferleri, Cumaovası'ndan (Menderes), Çiğli'ye 06.00'da, Çiğli'den Cumaovası'na ise 05.58'de yapıldı. Son seferler ise 23.30'da gerçekleştirildi. Tatil günü olması nedeniyle seferler az sayıda yolcu ile yapılırken, Şemikler hemzemin geçidinin henüz kapatılmadığı öğrenildi. Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi Projesi, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk kez bir belediye ile bir kamu iktisadi teşekkülünün kurduğu ortaklık çerçevesinde yürütülüyor. Sistemin tamamlanmasının ardından günde 550 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Hattı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin yüzde 50 oranında ortaklığı ile kurulan İZBAN A.Ş. işletiyor.

Klimalı vagonlar

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin yarı yarıya ortaklığıyla kurulan İzmir Banliyö Sistemi A.Ş. tarafından işletilen hatta 31 istasyon bulunuyor. Hatta hizmet veren üçer vagonlu 33 elektrikli banliyö tren setinden oluşan 99 vagonun tamamı klimalı olarak hizmet veriyor. En ileri teknolojik ekipmanlarla donatılmış olan tren setlerinin iç dizaynı da konforlu ve rahat seyahat imkanı sağlayacak şekilde tasarlandı. Araçlar saatte 140 kilometre hız yapabiliyor. Trenlerdeki en küçük hasarlar bile bilgisayar ve kameralar sayesinde anında tespit edilerek kumanda merkezine bildiriliyor.