Çürüyen Trilyonlar

Dünyanın en büyük kaya dolgu barajlarından biri olan Atatürk Barajı'nın inşaatında kullanılan iş makineleri, atıl durumda bekletiliyor.

Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (ŞTSO) İsmail Demirkol, Atatürk Barajı'nın inşaatında kullanılan iş makinelerinin çürümeye terk edildiğini bildirdi.

Demirkol, GAP kapsamında yapımına 1983 yılında başlanan Atatürk Barajı inşaatının, müteahhit firma tarafından yurtdışından gümrüksüz getirilen özel iş makineleriyle 9 yılda tamamlandığını bildirdi. Müteahhit firmanın araç parkında bekletilen yüzlerce iş makinesinin, yeniden ekonomiye kazandırılması gerektiğini anlatan Demirkol, şöyle dedi:

'ÜZÜNTÜ DUYUYORUZ'

''Çok geniş araç parkına sahip olan müteahhit firmanın elindeki makinelerin yapacağı işler karşılığı, yurda yeniden gümrüksüz mal ithaline izin verilmeli.'

Türkiyenin kaynaklarının müsait olmadığını hatırlatan İsmail Demirkol, 'Milyarlarca dolarlık milli servetin, gözler önünde çürümesinden üzüntü duyuyoruz'