Daewoo Beyaz Eşyada Hızlı Hareket Ediyor



Türkiye pazarında beyaz eşya ürünlerinin satışına başlayan Güney Kore kökenli Daewoo firması, 2.5 ayda 70 noktaya ulaştı. Kendi kategorilerinde Türkiye’deki yabancı markalara bakıldığında en geniş ürün gamına sahip olduklarını belirten Daewoo Türkiye Genel Müdürü Murat Gelgeç, beyaz eşyadan, televizyona, küçük ev aletlerinden, müzik setlerine kadar 90’ı aşkın ürünün portföylerinde bulunduğunu kaydetti. Murat Gelgeç, konuşmasını şöyle sürdürdü:  “Dünyada varolan en son teknolojiyi sunuyoruz. Şu anda 12 kilo kapasiteli çamaşır makinesi bile getirdik. Kurutma, “airwash” ve “steam wash” teknolojisi olan bu makinelerde, kuru temizlemeciye gitmeye gerek kalmıyor. Sıcak su buharı ile giysiler kuru temizleme yapılarak temizleniyor” dedi.

200 servis noktası

Türkiye’de 2.5 aydır satış yaptıklarını belirten Gelgeç, 200 noktada servislerinin bulunduğunu, ürünü sattıktan itibaren İstanbul içi 24 saat İstanbul dışı 36 saatte tüketiciye ulaştırdıklarını bildirdi. 2009’da 150 noktada satış yapacaklarını kaydeden Gelgeç, zincir ve hipermarketlerle görüşmelerinin devam ettiğini aktardı.
Gelgeç, 2008 yazının kötü geçmesinden dolayı bu yılı 25 milyon dolar ciro ile kapatacaklarını, 2009 yılı hedefinin ise 70 milyon dolar ciro olduğunu kaydetti.

10 milyar dolarlık dev

Güney Kore kökenli Daewoo Electronics 1971’de kuruldu ve şu anda ülkenin üç büyük markasından biri konumunda bulunuyor. Dünya genelinde 64 üretim tesisi, 40’tan fazla ülkede de araştırma ve geliştirme merkezi var. 57 ülkede satış yapıyor. Şirketin geçen yılki dünya cirosu yaklaşık 10 milyar dolar olarak gerçekleşti.

‘Erkekler parlak TV seviyor’

Murat Gelgeç, parlak kasalı televizyonların matlara oranla çok daha çabuk çizilmesine karşın LCD televizyonlarda Türk tüketicisinin parlak ekran kasalı televizyonları tercih ettiğini söyledi.
Gelgeç, “Türk erkekleri televizyonlarının parlamasını istiyor. Kadınlar ise kırmızı çamaşır makinelerini beğeniyor. Artık beyaz renkli beyaz eşya istenmiyor” dedi. İki kapılı geniş buzdolaplarına ilginin artığını vurgulayan Gelgeç, buzdolabı fiyat aralığının 1.500 ila 4 bin YTL arasında olduğunu ifade etti.

İncelik yarışı var

Daewoo ürünlerinde tasarımın ve renk çeşitliliğinin önemine değinen Gelgeç, özellikle buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinelerinde renklerle desenlerin bir arada kullanıldığını söyledi.
Gelgeç ayrıca, “Sektörde ürünler gitgide inceliyor. TV’ler karton kadar ince olacak. Hafıza depoları kart büyüklüğünde olacak” dedi.