DemirDöküm, İTÜ Endüstri Mühendisliği Öğrenci Sempozyumu’nda



DemirDöküm, İTÜ Endüstri Mühendisliği Öğrenci Kulübü tarafından bu yıl 26'ncı kez düzenlenen "Endüstri Mühendisliği Öğrenci Sempozyumu"na katıldı. Her sene iş ve teknoloji trendlerine uygun olarak belirlenen bir ana tema etrafında şekillenen sempozyumda, DemirDöküm Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna konuşmacı olarak yer aldı. Yaptığı sunumda pazarlamanın yıllar içindeki evrimini anlatan Erdem Ertuna, DemirDöküm'ün dijital dönüşüm ve müşteri deneyimini geliştirmeye yönelik yaptığı çalışmaları gençlerle paylaştı.

İş dünyasında yaşanan endüstri 4.0 dönüşümünün, pazarlama dünyasında da yıllar içerisinde gerçekleştiğini, ürün odaklı stratejinin ilerleyen yıllarda tüketici odaklı yaklaşımla değiştiğini ve internetin tüketicilerin hayatlarına girmesiyle birlikte insan odaklı bir evrim geçirdiğini söyleyen Erdem Ertuna, Pazarlama 4.0 ile tamamen dijital bir dünyanın kapılarının aralandığını belirtti. Pazarlama dünyasındaki rekabetin dijital dünya ile farklı bir boyuta taşındığını belirten Ertuna, 7'den 70'e herkesin dijital dünyada yer aldığını, aktif 48 milyon kullanıcının günlük 3 saat 45 dakikasını dijital dünyada geçirdiğini söyledi.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Ertuna; "Yaşanan bu dönüşüm tüketicilerin satın alma sürecinde de değişim yarattı. Sektörümüz özelinde örnek vermem gerekirse, evine yeni bir kombi almak isteyen tüketici bütçe ve ihtiyacını belirledikten sonra marka hakkında araştırma yapıp, fiyat ve teknik özellikleri karşılaştırıyor. Tüketicilerin yüzde 79'u satın alma yolculuğunu dijitalde yapıyor. DemirDöküm olarak biz de dijital dünyadaki varlığımızı, yatırımımızı her geçen gün artırıyoruz" dedi.

DemirDöküm'ün bu doğrultuda 2018'de ilk kez reklam kampanyasını dijital mecralarda hayata geçirdiklerini söyleyen Erdem Ertuna; "Tüketiciler artık klişe reklam yerine kaliteli içerikler izlemek istiyor. Geçen yıl hayata geçirdiğimiz reklam kampanyamız ile tüketicilerimizin gönüllere dokunmak istedik. Kampanyamızda oyuncu kullanmadık, standart kuralları takip etmedik. Her şeyin doğal olmasını istedik. Kampanyamızda doğru seçimleriyle ömür boyu süren bir mutluluğun sırrını yakalayan çiftlerin bağlılık, aşk ve yardımlaşma ile dolu yaşam hikayelerini yansıttık. Dijitalde kurguladığımız reklam kampanyamız ile 16 milyon erişim sağlayıp, 10 milyon izlenmeye ulaştık. Tüketicilerimiz ile kurduğumuz duygusal bağ ile bizleri gururlandıran iki ödül kazandık. Kristal Elma ödüllerinde 'Online Filmler-Kurumsal İmaj’ kategorisinde Gümüş Elma ödülünü kazandık. Felis Ödülleri'nde de 'İnternet Filmleri – Dayanıklı Tüketim Ürünleri Kategorisi'nde birincilik DemirDöküm'ün oldu" açıklamasını yaptı.

Pazarlama alanında kariyer hedefleyen gençlere tavsiyelerde bulunan Erdem Ertuna şöyle konuştu; "İyi bir pazarlamacı olmak için yapmanız gereken ilk şey; müşterilerinizi tanımak. Tüketicinin beklentisini bilir, doğru zamanda doğru kampanyalar ile karşılarına çıkarsanız doğru tercih haline gelirsiniz. Bir diğer önemli nokta ise güncel kalmak. Dijital dünyada her gün yeni bir trend çıkıyor. Sadece ülkemizde değil, dünyadaki trendleri takip edip, kurguladığınız kampanyalar ile rakiplerinizden farklılaşın. Hangi işi yaparsanız yapın; nereye ulaşmak istediğinizi bugünden belirleyin. Kariyeriniz süresince bazı zorluklarla karşılaşacaksınız. Sabredin, vazgeçmeyin, planlı ve disiplinli olun ve çok çalışın."