Dev Projeler Özel Sektöre Yaptırılacak

Karayolları, bütçedeki yetersizlik nedeniyle büyük projeleri özel sektöre yaptırmayı planlıyor. 3. Boğaz Köprüsü ve İstanbul İzmir Otoyolu yerli-yabancı sermayeden oluşan konsorsiyum tarafından yaptırılacak.

Karayolları Genel Müdürlüğü bütçe imkanlarının yetersiz olması nedeniyle, aralarında İstanbul-İzmir otoyolunun da bulunduğu büyük projeleri, yerli ve yabancı sermaye kanalıyla gerçekleştirmek üzere harekete geçti. Karayolları Genel Müdürlüğü, önümüzdeki dönemde çok modelli ulaşım sistemini teşvik edecek. Bu çerçevede her türlü teknolojik yenilik kullanılacak.

Kamu kaynaklarının kısıtlı olması nedeniyle otoyol inşaatlarına özel sektörün katılımı sağlanacak. Özel sektörün teknik ve finansal imkanları ile çok daha ileri düzeyde inşaat teknikleri kullanılacak.
Bu amaçla otoyol inşaatlarına yerli ve yabancı sermaye katkısı için değişik yöntemlere başvurulacak. Otoyol inşaatlarında özel sektöre “Yap-işlet”, “Yap-işlet-devret”, “Yap-işlet-sahip ol”, “Finanse et-Yap-İşlet” modellerinin yanısıra, Arjantin ve Brezilya gibi ülkelerde kullanılan “Kirala-geliştir-işlet” modelleri surulacak.

BÜYÜK PROJELER SIRADA
Karayolları bu modellerle birlikte halen kaynak yetersizliği nedeniyle hayata geçirilemeyen çeşitli büyük projeleri de uygulamaya koyacak.
Halen araç trafiğinin çok yoğun olduğu İstanbul-İzmir arasında yapılacak olan otoyol bu modellerden birisiyle yaptırılacak. İstanbul-İzmir otoyolu, Türkiye’nin yeni dönemdeki en büyük projelerinden birisi olacak.
Daha önce ihalesi yapılan, ancak daha sonra çeşitli nedenlerle gerçekleştirilemeyen İzmir Körfez Geçişi de yap-işlet-devret ya da benzeri bir modelle yaptırılacak. Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan’ın Arnavutköy ile Vaniköy arasında yapılacağını söylediği 3. Boğaz Köprüsü de yine yap-işlet-devret yöntemiyle özel sektör eliyle inşa ettirilecek ve bir süre yapımcı firmanın işletmesinde kalacak.

ÇİFT TARAFLI YOL AĞI GENİŞLEYECEK
Bu arada Karayolları Genel Müdürlüğü, 2010 yılına kadar halen 3 bin 673 kilometre (KM) olan çift taraflı yol ağını 8 bin kilometreye çıkaracak. Aynı şekilde söz konusu tarihe kadar beton-asfalt karışımı yol ağı uzunluğu da 6 bin 452 kilometreden 13 bin kilometreye yükseltilecek.
Bu süreçte 3 bin 728 kilometre uzunluğundaki yolun kalitesini de artırmayı planlayan Karayolları Genel Müdürlüğü, tüm yolların trafik güvenliğine kavuşturulmasını da amaçlıyor.