Mobilya, aksesuar, ev tekstili, aydınlatma, hediyelik eşya, ev teknolojileri konusunda 50'nin üzerinde uluslararası ve Türk firması, Addres İstanbul'da biraraya geliyor. Akın Gayrimenkul tarafından geliştirilen ve 28.5 milyon dolar yatırım yapılması planlanan proje Eylül ayında hizmete açılacak.
Akın Gayrimenkul Yatırım Yönetim Danışmanlığı ve Pazarlama Ltd. Şti. Genel Müdürü Funda Akın, söz konusu projenin 24 dönümlük alana kurulu Cevahir Otel ve Kongre Merkezi, Akın Plaza, alışveriş merkezi ve otopark kompleksinin içinde bağımsız bir proje olduğunu belirterek, "AB gelir grubuna hitap edecek Address İstanbul'da Türkiye'de ilk mağazalarını açacak dört lider marka ile birlikte Türkiye'nin önde gelen mobilya, aksesuar, ev tekstili, aydınlatma, hediyelik eşya, ev teknolojileri konusundaki perakendecileri buluşturacağız" dedi.
Yabancılar, Türk ortakları getirecek
Akın Gayrimenkul olarak yabancı markaları getirmediklerini ifade eden Akın, "Yabancı markaların Türk ortakları sayesinde franchising sistemi ile geliyorlar. Yabancılar, Address İstanbul'da konsept mağazacılıkta yer alacaklar. Aslında birçoğu Avrupa'da franchising sistemi ile büyümeyi kabul etmediği halde bizim burdaki yatırımcılarımız bu proje ile onları ikna etmeyi başardı. İtalyan Paulo Gucci ve Lambor Ahmet Kanık Galeri İstanbul, Riviera Maison'ı ise Tipi Group'tan Ahmet Tipi getiriyor" dedi.
Adress İstanbul'daki mağazalarının yaklaşık 400 metrekare olduğunu belirten Akın,
bu mağazaların metrekaresi 30-60 dolar arasında kiralanacağını ifade etti.
"Farklı konsepte rekabeti seçtik"
Son zamanlarda Akmerkez'in yadsınamaz başarısıyla, fonksiyonel mimarileri, hipermarket, büyük mağazacılık ve alışagelmiş perakendeciler üzerine kurgulanmış marka karmaları ile benzer alışveriş merkezi projeleri hızla artmaya başladığını ifade eden Akın, şunları söyledi:
"Bu kadar birbirine benzer projenin içinde benzer bir konseptle rekabet etmektense, henüz sahiplenmemiş cazip bir sektöre yatırım yapmayı ve konumuzda lider olmayı tercih ettik. Ev dekorasyonu hem giyim ve ayakkabı sektöründen daha büyüktü, hem de yüksek büyüme potansiyeli vaat ediyordu. Enflasyonun düşmesiyle, diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi mortgage piyasasının gelişeceği, uzun dönemli yatırım araçları yanında, gayrimenkul piyasasının ve bunun yanında inşaat ve ev dekorasyonu sektörünün hızlı büyüyeceği 1.5 yıl önce de öngörülebilir bir ekonomik gelişmeydi. Büyüklüğüne rağmen, dağınık bir yapı gösteren, markalaşmanın çok düşük olduğu ev dekorasyonu sektöründe fonksiyonel, prestijli ve keyifli bir çözüm sunmak tüketici ihtiyaçlarını iyi anlayan ve hatta geç kalmış bir projeydi aslında."
"Daha açılmadan dünyanın gözdesi"
Financial Times, Wallpaper, Elle Decoration gibi uluslararası medya kuruluşlarının daha açılmadan önce tanımak istediği bir proje olduğunun vrgulayan Akın, şöyle konuştu:
"Çin'den gelen ucuz fiyatla rekabetin giderek güçleştiği, farklılaşmanın değer yaratabildiği günümüzün ekonomisinde Addres istanbul gibi yaratıcı projeler Türk işletmelerinin uluslararası imajının ve prestijinin güçlendirilmesinde çok önemli bir rol üstleniyor. Uzun dönemde Addres İstanbul'un sadece İstanbul'da değil, tüm Türkiye'de ve Ortadoğu'da genişletmek ve perakendecilerimizle ortak sinerjiyle yurtdışı piyasalarda büyümek istiyoruz."
Adress İstanbul'daki bazı mağazalar
. Hollandalı Riviera Maison,
. İtalyan Formitalia
. İspanyol Becara
. Alman Trösser
. Step,
. Cumba Dekorasyon,
. ICA,
. Bretz,
. Persan,
. Layla Dekorasyon,
. Prestij & Christofle,
. Mutfaktayız Yemek Okulu,
. Bang & Olufsen,
. Nemm,
. Durance,
. Okuyanus Kitabevi,
. Krea
. Doors Restoran Grubu