Devlerin İştahını Kabartan Liman



Derince Limanı'nın 36 yıl süreyle işletme hakkının devri için, Eylül başında ihaleye çıkılacak. İhale süreci ise yıl sonuna kadar tamamlanacak. İhale, kapalı zarf içinde teklif almak ve görüşmeler yapmak suretiyle pazarlık usulü ile gerçekleştirilecek. TCDD Derince Limanı ihalesine Akfen Holding, Türkerler Grubu, Global Altyapı, Çelebi Holding ve Limak İnşaat teklif verdi.

Stratejik önemi var
Yetkililer, tren yolu bağlantısı bulunan Derince Limanı'nın, Haydarpaşa Garı'nın özelleştirilmesinden sonra, çok daha stratejik bir öneme sahip olacağını belirtirken, ihracat merkezi olan 3 kente yakın durumda bulunan Limanın, otomotiv ve yan sanayi sektörünün de arka bahçesi niteliğinde bulunduğunu kaydettiler. İzmit Körfezi'nin kuzeyinde yer alan ve otomotiv sanayi ve karışık eşya yüklerine hizmet veren limanın, demir yolu ve kara yolu şebekesi ile bağlantısı bulunuyor.

Sırada Samsun var
Derince Limanı ihalesinin hemen ardından, teknik çalışmaları süren Samsun ve Bandırma Limanları için ihaleye çıkılacağı belirtiliyor. Her iki liman için ortak ihaleye çıkılabileceği ifade edildi

Üç liman özelleştirildi
İlk özelleştirilen liman olan Mersin Limanının 36 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesi amacıyla açılan ihaleyi, 755 milyon dolar bedelle PSA-Akfen Ortak Girişim Grubu kazandı. İzmir Limanı'nın 49 yıl süre ile işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesi için 3 Mayıs 2007 tarihinde çıkılan ihalede en yüksek teklifi, 1 milyar 275 milyon dolar ile Global-Hotchison-EİB O.G.G verdi. İskenderun Limanının 36 yıllığına özelleştirilmesine ilişkin çıkılan ihalede ise en yüksek teklifi, 80 milyon dolar ile PSA-Akfen O.G.G. vermiş, ancak ihale daha sonra iptal edilmişti.