Dış Tanıtımda Kültürel Değerlere Öncelik Verilecek

Kültür ve Turizm Bakanlığı, 55 ülkede gerçekleştirdiği tanıtımda kültürel ve tarihi yerlere öncelik verecek.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtım Genel Müdürü Özgür Özaslan Türkiye'nin imajını yabancı ülkelerde en iyi şeklide tanıtmak amacıyla 55 ülkede 50 milyon dolarlık bütçeyle tanıtım faaliyeti yürüttüklerini bildirdi.

Bakanlık, yurt dışındaki yazılı ve görsel basına verdiği reklamın dışında yabancı konukları ağırlama yöntemiyle de tanıtım yapıyor. Tanıtım kampanyası çerçevesinde geçen yıl 2 bin 500 yabancı konuk Türkiye'de ağırlandı. Son birkaç yıldır Türkiye'ye Arap ülkelerinden yoğun bir turist akını olduğunu belirten Genel Müdür Özaslan, "Ortadoğu'da 2 milyon dolar bütçeli büyük bir tanım kampanyası yürütüyoruz. 90'lı yılların başında Arap ülkelerinden ülkemize büyük bir akın olmuştu. Daha sonra bazı sebeplerden dolayı düştü. Şimdi yeniden bir canlanma var." diye konuşuyor. Ortadoğu'daki talebin karşılanabilmesi için Kahire, Dubai ve Suriye'deki kültür ve tanıtım müşavirlikleri, çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor. Bakanlık, artan talep karşısında Arap ülkelerindeki tanıtım ofisleri ve müşavirliklerinin sayısını da arttırmayı düşünüyor. Tanıtım Genel Müdürü Özaslan'ın verdiği bilgilere göre, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Arap turistleri Karadeniz bölgesinde değerlendirmeyi planlıyor. Bunun için sadece İran'da 200 bin dolarlık tanıtım kampanyası yürütülüyor.

"İranlılar yıllardır Türkiye'nin en istikrarlı müşterisi olma özelliğini taşıyor. Biz de bu sadık müşterilerimize daha da önem vereceğiz." ifadesiyle İran'a ayrı bir önem verileceğini kaydeden Özaslan, Türkiye'nin dış dünyadaki imajının güçlendirilmesi için de değişik konseptler üzerinde çalışmalarını sürdürdüklerini dile getiriyor. Bakanlık, bundan sonra her ülkenin turist profiline özgü tanıtım kampanyası yürütecek. Dünya genelinde 8 gruba ayrılan tanıtım kampanyasında ABD ayrı, Arap ülkeleri ayrı kategoride değerlendirilecek. Ülkelere yönelik tanıtım kampanyaları tamamen o ülkenin beklentilerine göre yapılacak. "Deniz, kum, güneş" üçlüsüne dayanan kitle turizminin daha fazla ilgi gördüğü Avrupa'da yürütülen tanıtım kampanyası ile kültürel yerleri daha çok ziyaret eden Japonya ve Ortadoğu ülkeleri için yapılan tanıtımlar tamamen farklı olacak. Bakanlık, tanıtıcı malzemeleri ve reklam kampanyalarını yeni baştan oluşturuyor.