FIAC Herkesi Memnun Etti



Önceki yıllarda kaybettiği prestijini yeniden kazanabilmek için 2004 yılında atılıma geçip, yeni bir dinamizm kazanan Paris Uluslararası Çağdaş Sanat Fuarı, kısa adıyla FIAC, bu yıl katılımcıları hayli memnun etti. 6 Ekim'de başlayan ve dün biten 32'nci FIAC'ta görüştüğümüz tüm galericiler, sanatçılar ve sanat izleyicileri FIAC'ın bu yeni enerjisinden memnun görünüyordu.

Türkiye'den Galeri Artist

FIAC'ta Türkiye de artık galerileriyle yer alıyor. İlk defa 2004'te FIAC'ta genç galerilerin temsil edildiği Perspectives bölümüne girmeyi başaran Galerist'in ardından, bu yıl, en prestijli galerilerin katıldığı, fuarın kalbinin attığı mekân olan 4 No'lu salonda, ilk defa bir Türk galerisi yer aldı: Galeri Artist. Uluslararası sanat ortamına iki yıl önce Berlin'de açtığı galeri ile giren Galeri Artist, portföyünde bulunan Richard Serra, Panamarenko, Jan Fabre ve Ömer Uluç gibi plastik sanatların önemli isimleri sayesinde FIAC'a katılmakta zorlanmadı; ancak yine de Galeri Artist yetkilileri FIAC'ta yer alabilmek için çok ciddi bir sınavdan geçtiklerini vurguluyorlar.

FIAC'ta yıllardır eserlerini sergileyen Ömer Uluç ise bu yıl ilk defa New Yorklu galerisi yerine, Galeri Artist'i desteklemek amacıyla onların portföyüyle fuara katılmayı kabul etti. Uluç, bu yılki FIAC'ı 'şaşırtıcı' ve 'yenilikçi' bulduğunu söyledi: "Bu yıl FIAC, beni ve benim gibi pek çok insanı oldukça şaşırttı. Çok başarılı bir fuar olmuş; değişik, canlı, yenilik dolu ve cesur. Eserlere gelince, bu yıl daha çok yüzey çalışmaları göze çarpıyor; biçim ve renk ön planda. Fotoğraf ve video daha az yer alıyor; ancak bir sanat eğiliminde görülen azalma, hemen onun bitişi olarak yorumlanmamalıdır. Sanatta çizgisellik yoktur, çoğulculuk vardır. Sanata çizgisellik hatadır."