Doğu Karadeniz Demiryolu Önemli

Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Demiryolları, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı, Trabzon-Tirebolu-Erzincan-Diyarbakır-Kurtalan-Cizre Demiryolu Projesi’nin hem Doğu Karadeniz hem de GAP için çok önemli olduğu belirtildi.

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şadan Eren yaptığı açıklamada, DLH Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı projeyi yıllardır oda olarak savunduklarını ve bu projeyi çok önemsediklerini ifade etti.

Trabzon Ticaret ve Sanayi Odası (TTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Eren, proje ile Karadeniz Bölgesi’nin Güneydoğu Anadolu’ya bağlanacağını ve Doğu Karadeniz’e ilk kez demiryolu hattı kurulacağını vurgulayarak, “Böylelikle GAP’ında Karadeniz’e çıkışı sağlanacak. 630 kilometre uzunluğunda planlanan hat, GAP bölgesinde üretilen ürünlerin pazarlanması açısından büyük bir önem taşıyor” dedi.

GAP’da üretilen ürünlerin en önemli pazarının Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkeleri olduğunu ifade eden TTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şadan Eren, şöyle konuştu:

“Demiryolunun hayata geçirilmesiyle birlikte bu pazarlara ulaşmak artık çok rahat olacak. Bu işin projeden öteye getirilmesi ve bir an önce hayata geçirilmeye başlanması lazım. Çünkü; mevcut pazarların elimizden kaçmaması gerekir. Bu konuda zaman çok önemli. Biz de bu zamanı en iyi şekilde değerlendirmeliyiz.”

TTSO Yönetim Kurulu Başkanı Şadan Eren, demiryolunun Doğu Karadeniz’e bağlanması ile birlikte, yörede, yeni tesislerin kurulacağını böylelikle, Doğu Karadeniz’de yeni istihdam alanlarının da oluşacağını kaydetti.

Trabzon-Tirebolu-Erzincan-Diyarbakır-Kurtalan-Cizre Demiryolu Projesi’nin, 630 kilometre uzunluğundaki hattının, 103.5 kilometrelik bölümü çift hat olacak. Projenin maliyeti 3.8 milyar dolar, seyahat süresi ise 5 saat olacak. Bu hattın Türkiye’ye yıllık getirisi ise 60 milyon doları bulacak.