Durak İhalesinde İskonto Rekoru



ESHOT, durak reklam ihalesini yaptı. Kriz nedeniyle muhammen bedelde önemli indirime gidildi. 5 yıllığına 18.7 milyon Euro teklifle Gündem Matbaacılık kazandı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı ESHOT, kent genelindeki otobüs duraklarının reklam alanlarını beş yıllığına 18.7 milyon Euro’ya (40 milyon 525 bin TL) kiraladı. Kentin değişik güzergahlarındaki 933 kapalı, 200 pano, bin 648 bayrak otobüs durağındaki reklam alanları, ESHOT’un en önemli gelir kaynakları arasında yer alıyor. ESHOT’un bir buçuk yıllığına 9 milyon 356 bin 712 Euro’ya kiraladığı, 10 yıldır bu işi yürüten Ströer Kentvizyon Reklam Pazarlama Şirketi’nin sözleşme süresi Şubat 2008 tarihinde bitti. Firma, sözleşme bittiği için duraklara reklam yerleştiremedi. ESHOT, beş yıl süreyle durak reklam alanlarının kiralanması için ihale açtı. İlk ihale 17 Ağustos’ta yapıldı.

Ancak, 60 ay süreli kiralama için belirlenen 23 milyon 294 bin 821 Euro’luk muhammen bedelin yüksekliği, ekonomik kriz nedeniyle düşen reklam gelirleri, şirketlerin reklam bütçelerinde kısıtlamaya gitmesinin de etkisiyle ihaleye katılan olmadı. Duraklar da boş kaldı.

Yedi firma teklif verdi

Yeniden piyasa araştırması yapan, diğer kentlerdeki emsalleri de inceleyen ESHOT, ikinci ihalede muhammen bedelde iskonto yaptı, 23.2 milyon Euro’dan 7.7 milyon Euro’ya düşürdü. Bu kez yedi firma teklif verdi.

İhalede, Karma 9 milyon 147 bin Euro, Şehir Işıkları 9 milyon 199 bin Euro, Tangram 9 milyon 587 bin Euro, Gönye 10 milyon 862 bin Euro, Wall 10 milyon 862 bin Euro, Clear Channel 10 milyon 210 bin Euro, Gündem Matbaacılık Organizasyon Gazetecilik Reklam Şirketi ise 18 milyon 762 bin Euro teklif verdi. En yüksek teklif 18.7 milyon Euro’yla veren Gündem Matbaacılık, ihaleyi kazandı.

ESHOT, önce Gündem Matbacılık’ı sözleşmeye davet edecek. Sözleşmenin imzalanmasının ardından duraklara yeniden reklam alınmaya başlanacak.