E-5’e 'Sessiz Asfalt'



İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin E-5 Karayolu’nda gürültü kirliliğini 3-10 desibel azaltacak 'Sessiz Asfalt' çalışması sürüyor. E-5 Karayolu Bakırköy İncirli mevkisinde gece yarısı başlayan ve bugünkü bölümü sabah saatlerinde sona erdirilen 'Sessiz Asfalt' döküm çalışmalarını gazetecilerle birlikte yerinde takip eden Başkan Kadir Topbaş, asfalt serme makinesini de kullanarak yola asfalt serdi. Serilen 'Sesziz Asfalt'ın gürültü kirliliğini yarı yarıya azaltacağına dikkat çeken Başkan Topbaş, E-5’e Formula Pisti’nde kullanılan asfalttan daha kaliteli bir asfalt döktüklerini kaydetti.

Kadir Topbaş, gazetecilere yaptığı açıklamada, “En yoğun trafik akışı bulunan E-5 Karayolu üzerinde yapılan bir asfalt çalışması şantiyesindeyiz. Biz İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak her konuda olduğu gibi asfaltta da çok ciddi başarılara imza attık ve çok kaliteli nitelikli yol çalışmaları yapabiliyoruz, bunu başardık. Uygulanmakta olan toplam 180 bin ton asfalt ve dökülen 36 kilometrelik yolda yapılan asfalt çalışması 3 kat çalışma esasında 108 kilometre anlamına gelmektedir” diye konuştu.

Teknolojik yatırım huzur bozmayan çalışma…

Bugüne kadar İstanbul veya Türkiye’de dökülen asfaltların kısa ömürlü, birkaç yıl içerisinde aşınan, lastik tutma kapasitesi düşük, ses ve trafik kirliliğine yol açan asfaltlar olduğunun altını çizen Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Biz buna son verme adına şirketimiz İSFALT’ta çok ciddi çalışmalar yaptık. Ciddi teknolojik yatırımların ve laboratuar incelemelerinin sonucunda çok başarılı asfalt elde ettik ve İstanbul’da bu asfaltı uyguluyoruz. Geçen yılara göre çok daha fazla asfalt dökmemize rağmen çalışmaları gece 00.00 ile 06.00 arasında yaptığımız için dikkat çekmeyebilir. Ancak İstanbullular bizim uygulama yaptığımız yerlerde gayet nitelikli asfalt kullandığımızı yaşayarak görüyor. Çok daha hızlı, kaliteli, ama kente çok az zarar veren, kentlinin konforunu bozmayan bir tarzda hızlı bir çalışmayı başardık.”

15 yıl dayanan asfalt!...

İSFALT’ın çok önemli çalışmalarının başında asfalt kalitesindeki başarısının geldiğini, asfalt dökülecek alanları katbekat asfalt dökmek yerine kazıyarak kot seviyesini koruduklarına ve kazılan asfaltı geri dönüştürdüklerine dikkat çeken Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Kazıdığımız alanlardan elde edilen asfaltları tekrar geri dönüşümde kullanabiliyoruz. Burada uygulamakta olduğumuz 3 kat asfaltımız var. Bu 15 yıl dayanıklı bir sistem oluyor. Şu anda biten yerleri kullananlar bunu görüyor, adeta asfaltı hissetmiyorsunuz. Yamaları veya ek yerlerini hissetmiyorsunuz, bu çok önemli. Ayrıca fren tutma mesafesi de diğer asfalta göre çok daha güçlü. Bunların hepsi bir laboratuar çalışması, uzun süreli çalışmalar. Bu çalışmayla belediyemizin parasını ne kadar doğru kullandığını ve İstanbulluların kaynaklarını boşa harcamadığını görüyoruz” şeklinde konuştu.

Çalışma Ekim ayında tamamlanacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü ekipleri, yatırımlar nedeniyle bozukluklar oluşan E-5’in 'taşımalı sistemle' gece asfaltlama çalışmalarını sürdürüyor. Büyükşehir Belediyesi’nin şirketlerinden İSFALT’ın ürettiği Stone Mastik (Taş Mastik) 'Sessiz Asfalt' seriliyor. Bu asfalt sayesine E-5’in gürültü kirliliği 3-10 desibel oranında azalıyor. Sesin bu oranda azalması trafiğin yarı yarıya azalması ile eş değerde. Çalışmalarda 256 personel görev yapıyor. Gidiş-dönüş toplam 36 km’lik güzergahta 6 finişer, 5 kazıma makinesi, 14 silindir, 2 küçük silindir, 3 süpürge, 3 distribütör, 5 tır, 6 trafik ekibi, 2 mekanik süpürge ve 95 kamyon hizmet veriyor. Gürültü kirliliğini 3-10 desibel azaltan E-5 Karayolu'ndaki “Sessiz Asfalt” çalışmasının Ekim ayında tamamlanması planlanıyor.