Eczacıbaşı, Dünya Markası Olmak İçin Logo Değiştirdi



Eczacıbaşı, Vitra ve Artema logolarını, uluslararası marka konumlarına uyum sağlamak üzere 11 yıl aradan sonra yeniledi.

Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, ‘‘Bu logolar 200'ün üzerindeki showroomu süslüyor. Bu çalışmalarımızın hedefi Vitra'nın bir dünya markası haline gelmesidir’’ dedi.

ECZACIBAŞI Yapı Grubu'nun 2 temel markası olan Vitra ve Artema'nın logoları, uluslararası marka konumlarına uyum sağlamak üzere 11 yıl aradan sonra yenilendi.

Yeni logoların tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, yeni logolarıyla daha çok tanınmayı ve başarılı olmayı umduklarını da söyledi. ‘‘Bu logolar halen çoğunluğu Avrupa'da bulunan Vitra ürünlerinin kullanıcılara sunulduğu 200'ün üzerindeki showroomu süslüyor. Bu çalışmalarımızın hedefi Vitra'nın bir dünya markası haline gelmesidir’’ diye konuştu.

Eczacıbaşı, Türkiye'nin seramik sağlık gereçleri alanında Avrupa'nın en büyük üreticisi ve ihracatçısı, karo seramikte ise İtalya ve İspanya'dan sonra 3'üncü büyük üretici konumunda bulunduğunu belirtirken, Eczacıbaşı Yapı Grubu'nun da uluslararası sıralamalarda üstlerde yer aldığını kaydetti. Türkiye'de pazar lideri olan Vitra'nın, ağırlık Avrupa'da olmak üzere yaklaşık 50 ülkeye ihracat yaptığını belirten Eczacıbaşı, şöyle konuştu:

‘‘Seramik sağlık gereçleri pazarında Vitra'nın payı Almanya'da yüzde 12, İngiltere'de yüzde 6, Avusturya'da yüzde 10, Fransa'da yüzde 3, İtalya'da yüzde 2, İspanya'da yüzde 8, Yeni Zelanda'da yüzde 10, ABD'de ise yüzde 3. Hedefimiz stratejik pazarlarda en az yüzde 5'lik paya ulaşmaktır.’’

Bülent Eczacıbaşı, Yapı Grubu'nun geçen yıl 137 milyon dolar olan ihracatının bu yıl 155 milyon dolara ulaşmasını beklediklerini, önümüzdeki yıllarda bu artışın sürmesini hedeflediklerini söyledi. Eczacıbaşı, İrlanda'da kurdukları Vitra karo seramik tesisinin halen pay sahibi olduğu İrlanda ve Birleşik Krallık pazarlarının yanı sıra Orta Avrupa pazarına girdiğini ve ABD pazarına girme hazırlığı içinde bulunduğunu anlattı.

Vitra ve Artema logolarını bir yıllık bir araştırma ve çalışma döneminin sonunda tamamlayan Landor Pazarlama Müdürü Pascal Piedfort da Vitra'yı bir Türk markasından dünya markası yapmak üzere böyle bir çalışma içine girdiklerini söyledi.