"Eğitimde Eşitsizlik ve Yabancılaşma"



K U R U L T A Y
İMO Öğrenci Kurultayı
"Eğitimde eşitsizlik ve Yabancılaşma"
23 Ekim 2004
ÖĞRENCİ ÜYE KURULTAYI ÇAĞRISI

AMAÇ VE KAPSAM
İMO bağlamında gerçekleştirilen ilk Öğrenci Üye Kurultayı Ankara Şube’miz tarafından 2003 Mayıs ayında Şubemizin etkinlik bölgesinde bulunan üniversitelerdeki öğrenci üyelerimizin katılımıyla yapılmıştır. Bu etkinlik sonrası 38. Dönem Yönetim Kurulumuz aldığı bir kararla “Öğrenci Kurultayı”nın kurumsallaşması gerekliliğini vurgulayarak ve kurultay çerçevesini belirlemiştir.

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası olarak 39. Dönemde ilkini Ekim 2004’te gerçekleştirmeyi planladığımız “Öğrenci Üye Kurultayı”nda; “Eğitimde Eşitsizlik ve Yabancılaşma” başlığı altında öğrencilerimizin bakış açısı ile üniversitelerin ve mühendislik eğitiminin sorunlarını tespit ederek çözüm yolları aramaya çalışacağız.

Kurultayın Amacı;
- Ülkemizdeki üniversitelerde inşaat mühendisliği eğitimi gören tüm öğrenci arkadaşlarımızın; öğrenciliğe, eğitime, üniversitelere ve meslek alanlarına ilişkin sorunlarını tartıştığı ve çözüm yollarını üretmeye çalıştığı bir tarzı özgür bir platforma taşımaktır.

- Öğrenci komisyonları ile başlatılan, öğrenci-üyelik ile ilerletilen Meslek Odası-Öğrenci ilişkisini güçlendirerek mesleki demokratik kitle örgütü olarak gördüğümüz Odamızda birlikte üretmeye, birlikte karar alma ve birlikte yönetme anlayışını hayatın her alanına yaymaktır.

- Öğrenci üye arkadaşlarımızın mezun olduklarında üyesi, hatta yöneticisi olacakları Meslek Odası’nın mesleki ve toplumsal alanlardaki çalışmalarını tanımlarını ve geliştirmelerini sağlamaktır.

Kurultayın Kapsamı;
- Küreselleşme ile birlikte değişime ve saldırıya uğrayan en önemli alanlardan biri olan eğitim alanının içinde bulunduğu sorunları, mevcut eğitim sisteminin durum analizini yaparak ve öğrencilerin talepleri doğrultusunda gerçekleşmesi gereken reform programını tartışmaya açarak dile getirmek,

- Bir kamusal alan olan üniversitelerde, çoğunluğu oluşturan bileşenlerinden biri olarak, yıllardır iktidarların bizleri yok sayma politikalarına karşı sözümüzü söylemek, “her insanın kendi yaşamı üzerinde söz söylemek” hakkından hareket etmek;

- Eğitimin aşama aşama hayata hazırlamak olarak algılandığı, nihai aşamanın ise bizzat yaşamın kendisi olduğu algısının tartışmaya açılarak, insan ömrünün neredeyse üçte birini kapsayan eğitim hayatının hayat dışı olarak görülmesine karşı durmak;

- Eğitimin yerel, gündelik hayat pratiği içine yerleştirilmesi gerekliliğinden hareket etmek,

- Devletin kamusal bir hizmeti olarak eğitimin her yere eşit götürülmesini talep etmek,

- Eğitim hayatı boyunca öğrenilenlerin, pratik yaşamda karşılığının bulunmayışından kaynaklı eğitimde yabancılaşma ilkesine dikkat çekmek,

- Eğitim ve istihdam sorunlarına, insanlara gün be gün aşılanan rekabet olgusunun yarattığı yıkımlara, aynı formasyona tabi olunduğu halde alınan diplomaların işlevlerinin farklılaşmasına, gelir dağılımındaki adaletsizliğin eğitime yansımalarına, meslekte oluşan istikrarsızlıkları aşmak için insanlara sürekli kendilerini yenilemek dürtüsünün dayatılmasına, mesleği icra etmekten ziyade “Öğrenmeyi, Öğrenme”nin öğrenilmesinin yol açtığı sonuçlara,

- Bunlar ve benzeri daha birçok soruna karşı öğrenci gözü ile alternatiflerini yaratarak karşı durmaktır.

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Öğrenci Üyeleri, üniversiteleri için öğretim üyeleri ve çalışanlarıyla birlikte söz, yetki ve karar sahibi olmak istiyorlar. Bilimsel, özerk ve demokratik üniversite istiyorlar ve isteklerinin hayat bulması için geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yılda Öğrenci Üye Kurultayı’nda buluşuyorlar.

KURULTAY KONULARI
Kurultay Ana Başlığı

“EĞİTİMDE EŞİTSİZLİK VE YABANCILAŞMA”
Kurultay Konuları:
- Mevcut Durum Analizi
- Eğitimde Özelleştirme
- Öğrenci Üye Örgütlülüğü ve İMO
- Mühendislik Etiği
- Yetkin Mühendislik
- Mühendis ve Toplumsal Konumu
- Gelir Dağılımındaki Eşitsizlik ve Eğitime Yansımaları
- Yerelleşme ve Eğitimdeki Eşitsizliklere Yansımaları
- Lisans Eğitimi ve Sonrasında Yaşanan Farklılaşmalar
- Eğitimde Rekabet Olgusu
- Meslekte Yaşanan Değişimler ve Bilginin Yenilenmesi Söylemi
- Toplumsal Pratik ve Eğitim İlişkisi
- Eğitim ve İstihdam Sorunları
- Yabancı Dilde Eğitim
- Üniversitelerdeki Eğitim Olanaklarının Farklılaşması
- İnşaat Mühendisliği Öğrencilerinin Sosyalleşme Problemleri
- Bir Kavram ve Yaşanan Olarak “Üniversite”

KURULTAYA ÇAĞRI
İnşaat Mühendisliğinde eğitim gören öğrenci arkadaşlar,
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası olarak 26 Şubemiz ve 124 temsilciliğimizle, bütün üniversitelerdeki mevcut durum analizi çalışmasıyla ve belirlemiş olduğumuz konu başlıkları hakkında çalışmalar yaparak yola çıktık. 23 Ekim 2004 tarihinde Ankara’da yapılacak olan “Öğrenci Üye Kurultayı”na katılıp, bireysel hukukunuzu kullanarak, hayata baktığınız noktadan Odamızın sizlerle birlikte yaratacağı baskısız, copsuz, demokratik ve bağımsız platformda kendinizi ifade ediniz. Sorunlarınızı tanımlayıp, çözüm önerilerinizi ortaya koyunuz.

SÖZ, YETKİ VE KARAR SÜREÇLERİNDE ÖĞRENCİLERİN DE OLDUĞU ÖZERK-DEMOKRATİK-BİLİMSEL ÜNİVERSİTE İÇİN, BİRLİKTE TARTIŞMAK VE ÜRETMEK İÇİN;

HAYDİ ÖĞRENCİ ÜYE KURULTAYINA!