Ekokredi Uyanıklarına Dikkat!



Ankaralı tüketici Sehap Önder’in yaşadıkları büyük bir reklam kampanyasıyla tanıtılan Ekokredi’den yararlanmayı düşünenlerin dikkatli olması gerektiğini gösterdi. Çünkü Önder, birkaç şirketten sözlü olarak aldığı tekliflerden sonra Ekokredi sorduğunda “Şekerbank kredisinden yararlanmak istiyorsan bu fiyata yüzde 9 ekliyoruz” yanıtını aldı.

İZODER (Isı Su Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği) ile Şekerbank işbirliğindeki Ekokredi kampanyasında, tüketici masraf sürpriziyle karşılaşabiliyor. ‘Enerjiyi ve emeği koruyan kredi’ olarak tanıtılan ve takdir toplayan yalıtım kampanyasında yararlanılan Ekokredi, 12 ay vade için sıfır faiz ve sıfır komisyon koşullarıyla, ayrıca İZODER’in teknik danışmanlığı avantajıyla sunuluyor. Sehap Önder de kredinin reklamlarından etkilenen tüketicilerden. Önder, yaşadıklarını şöyle özetliyor:

“Firmaların tümünden, telefonda, üstü açık teras olan tavana içeriden yalıtım uygulatmak istediğimi belirterek malzeme önerisi ve yaklaşık fiyat istedim. İZOGÜN firmasından, Sertaç Bey, Şekerbank’ın kendilerinden yüzde 9’luk bir kesinti yaptığını ifade ederek bunu kredi için bankaya iletilmesi gerekecek proforma faturaya yedirmeleri gerekeceğini ve fatura gerekli olduğundan yüzde 18’lik KDV’nin de ekleneceğini ifade etti. Yine kampanyada yer alan BİLSAN’dan Muzaffer Bey, önce teknik ve birim fiyatlardan hareketle malzeme önerisi ve maliyet bilgileri aktardı, iş Şekerbank kredisine geldiğinde KDV’den önce maliyete yaklaşık yüzde 10 ek yapılması gerekeceğini ifade etti... Benim önerim, tüketicinin teklif / fiyat alırken Şekerbank kredisi olanağı baştan hiç konu edilmemeli. Yalnızca fiyat alındıktan sonra Şekerbank kredisi konuya sokulmalı. Buna dikkat edilmez ise yüzde 9’luk ekleme müşteriye hissettirilmeden ve de güzelce gerçekleştirilebilecektir.”

İZODER: Teklif yazılı olmalı

Konuyu ilettiğimiz İZODER (Isı Su Ses ve Yangın Yalıtımcıları Derneği) yetkilileri de tüketiciyi mutlaka yazılı teklif almak konusunda uyardı. Önder’in şikâyetini de inceleyen İZODER’in Genel Koordinatörü Ertuğrul Şen, şunları vurguladı:

“Tüketicimize verilmiş yazılı bir teklif veya öneri bulunmamaktadır. Bu olayda tüketici ile firmalar farklı ifadeler kullanıyor. Bu sağlıklı bir yorum yapmak için yeterli değildir. Bundan dolayı yazılı teklif almak zorunluluğu vardır. Zaten, İZODER teknik danışmanlığında Şekerbank’ın yürüttüğü Ekokredi Yalıtım kampanyasının ana hedeflerinden biri de budur. Her şey kayıtlı olsun. Sadece bir firmadan değil birkaç firmadan teklif almasının doğru olacağını düşünüyoruz... İZODER web sayfasında şu anda mevcut bulunan sayısı 700’ün üzerine çıkan uzman uygulayıcı firmaların önerilerini, telefonla değil, yerinde yapılacak tespitler sonrası yazılı vermelerini ve tüketicilerin de bunu mutlaka yazılı talep etmelerini öneriyoruz. Biz yinede tüketicinin iddialarını çok ciddi bularak söz konusu firmaları uyardık. Kurallara uymayanı listeden çıkarabiliriz.”