Ekonomik Kriz İnşaatı da Vurdu



Sözcü'de yer alan habere göre; CHP'li Kadıköy Belediye Başkanı Aykurt Nuhoğlu, gazetecilerle bir araya gelerek ilçenin sorunlarını masaya yatırdı. Türkiye'nin ciddi bir ekonomik kriz ile karşı karşıya olduğunu belirten Nuhoğlu, “Kadıköy'de 27 bine yakın bina var. Şu anda aktif olarak devam eden Fikirtepe hariç 800 inşaat bulunuyor. Bu yıl inşaatlarla ilgili ruhsat başvurularında ciddi bir azalma var. Bu şekilde devam ederse 6-7 ay içinde Kadıköy'de çok az inşaat görebileceksiniz. Ciddi bir ekonomik kriz ile karşı karşıyayız. Ruhsat sayılarına bakıyorum ocakta 32, şubat ayında 17 olmak üzere 49 bina için yıkım ruhsatı istendi. Geçen senenin yarısı kadar sayılar. Yeni başlayacak inşaatlarda ciddi bir azalma var” dedi. Nuhoğlu, 2012-2018 arasında 3 bin 504 binanın da riskli raporu aldığını açıkladı.

2017'de 717 yıkım, 723 inşaat ruhsatı verildi
Kadıköy Belediyesi'nin verilerine göre ilçede 2018 yılında 49 yıkım, 33 yapım ve tadilat ruhsatı verildi. 2014 yılında 577, 2015 yılında 1149,  2016'da 1124,  2017'de 717  bina için yıkım ruhsatı verildi. Yapım ruhsatı rakamları da şöyle: “2014 yılında 521 yapım 165 tadilat,  2015 yılında 612 yapım 170 tadilat, 2016 yılında 853 yapım 221 tadilat, 2017 yılında 723 yapım, 329 tadilat ruhsatı verildi.”

Reklam Goruntulenme Bolumu
 
Aykurt Nuhoğlu'nun açıklamasından satır başları şöyle:

Fenerbahçe'de yıkım görüntüleri
Sosyal medyada tepki yaratan Kadıköy Fenerbahçe’de yıkım görüntüleri: Sabah görüntüleri gördüm. Yıkımla ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın bir yönetmeliği yok. Yıkım yapan firmaların yeterlilik ruhsatının olması gerekiyor. Müteahhit firma istediği şekilde yıkabiliyor. Yapı denetim firmalarının sorumluluğu ruhsatı aldıktan sonra başlıyor. Ruhsata kadar olan aşamada herhangi bir denetim yok. Yapı denetim firmaları tamamen işlevsiz hale geldi. Müteahhitler bunlara parasını verdiği için denetlemiyor. Parayı aldığı tarafa karşı kendilerini sorumlu hissediyorlar. Yapı denetim sisteminin işlevinin değiştirilip paranın kamu tarafından ödenmesi gerekiyor. Birinci derecede sorumlu olan yıkımı yapan firma. Bizim yıkımların başında adam bulundurma, kontrol etme gibi bir yetkimiz yok. Yasal bir boşluk var. Yasal olarak biz sadece yıkım ruhsatını veriyoruz.

"Kalamış Marina için karar Ankara'dan verildi"
Kalamış Marina'nın kapasitesi 2 kat arttırılmak isteniyor. Yaklaşık 15 bin metrekare zemin üstü, 30 bin metrekare zemin altı inşaat yapılması planlanıyor.  Yürüme alanları, yeşil alanlar üzerinde tek katlı binalar yapılacak. Kadıköylüler olarak burada söz sahibi olamayacak mıyız? Oturup Ankara'dan “Ben buraya bu kadar imar verdim paraya ihtiyacım var, kapasiteyi arttırıyorum 2400 yat alabilecek marina istiyorum” deniyor. Mevcut hali ile yenilense bence yeterli. İnsanlar burada yürüyüş yapıyor. Bisikletlerine biniyor.

Sahile cami projesi mahkemelik
Kadıköy sahiline yapılacak cami projesine karşı dava açtık. Bölgede 20 bin kişilik camiye ihtiyaç yok. Kadıköy ve İstanbul'dan değil Ankara'dan verilen bir karar. Kadıköylülerin camiye ihtiyacı varsa belediyemize gelirler biz onların ihtiyacını karşılamak zorundayız. Türkiye'de bu kadar önemli sorunlar var onlarla ilgilenmeli Ankara. Devam eden dava sürecini bekleyeceklerini düşünüyorum.

"3. Köprü bitti, Kurbağalıdere'nin ıslahı bitmedi"
Kurbağalıdere'de ıslah çalışması 2012'de başladı. Kurbağalıdere'den sonra 3. Köprü bitti, yeni havalimanı bitmek üzere, Osmangazi köprüsü bitti… Onlar bitiyor da Kurbağalıdere neden bitmiyor diye basit bir soru soruyorum. Kurbağalıdere'nin de 2018 sonunda biteceğini söylüyorlar. Yavaş çalışılıyor, belirli bir noktadan ilerideler, durum şu an çok kötü değil. O projelere milyar dolarlar harcıyorlar da milyonlarca ağacı kesiyorlar da bu Kurbağalıdere'yi bir türlü sonuçlandıramıyorlar. Kurbağalıdere'de kurbağa da yok soyları tükenir diye bir endişeleri olmasın.

"Haydarpaşa Limanı kültür merkezi olsun"
Trenler Haydarpaşa'ya gelecek. Gar binası restore ediliyor. Tekrar trenlere uygun hale getiriliyor. Garın arkasında bir de Haydarpaşa Limanı var. Özelleştirme İdaresi'nde. Üsküdar-Kadıköy arasındaki bu alanın kültür vadisi olması gerekiyor. Orası son alan. Deprem sonrası 300-350 bin kişinin toplanabileceği bir alan. Halkın kullanacağı bir kültür vadisi, rekreasyon alanına dönüşmeli. İstanbul ve Türkiye için çok önemli bir icraat olur.