2006'da 3 Milyon 750 Bin Ton Üretimle Rekor Kıracağız



2005 yılındaki 3.5 milyon tonluk üretim hedefini 3.616 milyon ton olarak gerçekleştiren Erdemir, 2006’da 3.750 milyon tonluk üretim yaparak yeni bir rekor kırmaya hazırlanıyor.

Bir geminin çarpması sonucu bir süredir devredışı kalan CB4 ve CB5 boşaltma vinçlerinin aralık ayında yeniden hizmete girmesiyle, yaşanan zorlukları geride bırakan Erdemir’de üretim tam kapasiteyle devam ederken Genel Müdür Fadıl Demirel, bunun tüm Erdemirliler'in başarısı olduğunu söyledi. Vinçlerin ilk yapıldığında siparişinden imalatına kadar geçen sürenin 18 ay, yerine monte edilip test edilmesinin de 8 ay olduğuna işaret eden Fadıl Demirel, CB4 ve CB5 vinçlerinin Erdemir çalışanlarının mahareti sayesinde üç ay gibi bir sürede gerçekleştirildiğini hatırlatarak, “Bu örnek benim gururla içinde yaşadığım, yönettiğim Erdemir’in sinerjisini, gücünü göstermektedir” dedi.

Erdemir için yaşamsal önemi olan hammadde tahliye vinçlerinin yeniden imal edilircesine yapımı sürecinde emekli olan bazı Erdemir’li uzmanların da hiçbir ücret talep etmeden katılmak istediklerini hatırlatan Fadıl Demirel, şöyle devam etti:

Üretim ve karda rekor bekleniyor
“Bu bir inanma meselesidir. 2005 yılı programımızda üretim hedefi 3.5 milyon ton oldu. Geçen yılki üretimimiz 3.616 milyon ton olarak gerçekleşmişti. Erdemir kültüründe her yıl bir önceki yılın üstünde üretim yapmak vardır. Biz de 2006’da 3.750 milyon ton üretim yaparak rekorumuzu yenileyelim dedik. Bu yolda emin adımlarla yürüyoruz. Erdemir yine üretim rekoru kırıyor. Yine kar rekorları kırıyor.”

1.500 ton/saat kömür ve 2.500 ton/saat cevher kapasitesiyle 35 metre mesafeye ulaşabilen vinçlerin montajını, en küçük kaynak işleminden Yeni Liman rıhtımlarına nakline kadar tamamlayan ekibin başında görev yapan Yardımcı Atölyeler ve Bakım Başmüdürü Mehmet Yanmaz ise, Erdemir’in kendi kültürüne ve yapısına uygun olarak hazırladığı üç aylık bir programla yola çıktıklarını belirtti. Yanmaz, şu bilgileri verdi: “Kazanın ardından kendi imkanlarımızla yapım kararı alarak öncelikli kriz ekibi oluşturduk. Çalışmaların ilk aşamasında durum tespiti yapan ekibimiz CB4 vincinin tamamen suda kaybolduğunu, CB5 vincinin ise alt ayaklarının bir kısmının rıhtıma yaslanmış vaziyette, diğer kısmının bütünüyle suyun altında olduğunu belirledi. Ortaya çıkan tablonun bir başka tarafındaysa rıhtım üzerindeki üç noktada döşeme betonunun tamamen parçalanmış ve delinmiş vaziyette, bir adet kızağın tamamen kopmuş, diğer iki kızağın ise kısmen hasarlanmış olduğunu saptadık. Deniz altında kalan toplam 1.850 ton vinç ve diğer aksamın su yüzüne çıkartılmasına yönelik hazırlıkları da süratle tamamladık.”

5 Eylül'de başlayan çalışmaların üç ayrı firmadan sağlanan dalgıç ve sapanlama, dubayla denizde kaldırma ve taşıma hizmetlerinin devam ettiği bir ay gibi bir zamanda 1.750 tonluk bir kaldırma sağlandığına işaret eden Mehmet Yanmaz, “Rıhtımın müsaadesine bağlı olarak ikinci vincin alt ayak grubu rıhtım üzerinde kuruldu. Bir buçuk ay sonra CB-5 vinci alt gövdesi de rıhtıma taşınarak kuruldu. İkinci ay sonunda CB5 vinci çelik konstrüksiyonu yerinde hazır hale getirildi. Makine dairesi montajı, kablo kondüvi montajı test ve ayarları bir ay sürdü” dedi.

Vinç maliyeti yüzde 50 düştü
Mehmet Yanmaz, CB4 ve CB5 vinçlerine ait çalışmaların kent insanının gözü önünde gerçekleştiğini, Ereğli halkının kendilerine daima destek olduğunu ifade etti. Vinçlerin öncekilere oranla yüzde 50 daha ucuz maliyetle hazır hale getirildiğine işaret eden Yanmaz, şöyle devam etti:

"Bu vinçlere düşen pay 1987 fiyatlarıyla 9.7 milyon dolardı. Bizim bugüne kadar harcamış olduğumuz nakit ise 6.9 milyon dolar. Buna denizde kurtarma çalışmaları ve her şey dahil.“

Erdemir aralık ayından başlayarak hammadde ihtiyacını azami imkanlarla karşılarken, bugünlerde gemi inşa sanayinin ihtiyacı olan gemi sacı ünitesiyle de yeniden tüm dikkatleri üzerine toplamaya devam ediyor.