En Büyük Tur Operötürü TUI Türkiye'de Emlak Turizmine Sıcak Bakıyor

Türkiye’de son yıllarda hızlı bir gelişim gösteren emlak sektörü, dünyanın en büyük tur operatörü TUI’nin de iştahını kabarttı. Ağırlıklı olarak Antalya Alanya’da yaşayan 10 bine yakın yabancı ve bu bölgede müşteri bekleyen 20 bin yeni konut, TUI’nin gözünden kaçmadı. Tatil yörelerinde yabancılara yapılan emlak satışlarındaki artışın kendi uçuşlarını da hareketlendirdiğini belirten TUI AG Yönetim Kurulu Başkanı Michael Frenzel, “Bu konu da Türkiye’de gerçekten büyük bir pazar var. Tatil sattığımız müşterilerimizden bize bu yönde gelen talepler her geçen gün artıyor. Bu konu ile biz de ilgilenmek istiyoruz” dedi.

Her yıl 20 milyon insana tatil ve uçak bileti satan dünyanın en büyük tur operatörü TUI’nin en tepesinde bulunan Michael Frenzel, Berlin’deki holding merkezinde Türk gazetecilere 2007 yılı hedef ve projelerini açıkladı. Türkiye’de emlak turizminin yeni gelişen bir turizm çeşidi olduğunu kaydeden Frenzel, şunları söyledi: “Bu işe sıcak bakıyoruz. Gerçi biliyorsunuz emlak sektörünün pozitif ve negatif tarafları var. Ama gerçekten büyük bir pazar. Avrupa’da tatil satışı yaptığımız müşteriler bize Türkiye’deki emlak yatırımlarını soruyor. Bu konuda ciddi bir talep var. Bunu ciddiye almak lazım. Bu turizm çeşidinin gelişmesi için emlak yatırımı yapılan bölgelerdeki ek altyapı yatırımlarının da artması lazım. Örneğin bölgeye yeni restoran ve alışveriş merkezleri yapılmalı. Türkiye’de bu işe girmek için gerçekten iyi, lokal partnerlere ihtiyaç var. Bunun için gerekli çalışmaları yapıyoruz.”

Türkiye’de yaptıkları işlerin hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Frenzel, bu hızdan çok memnun olduklarını da söyledi. Türkiye’nin turizm potansiyelini geliştirmek istediklerine de dikkat çeken Frenzel, “Türkiye de hızlı büyüyor. TUI olarak biz de rakiplerimize göre hızlı büyüyoruz. Bunları bir araya getirmek önemli” dedi. Türkiye’ye en çok turist gönderen ülkeler arasında ilk sırada yer alan Almanya’da insanların cebindeki paranın arttığını vurgulayan Frenzel, “Geçen yıl yapılan Dünya Futbol Şampiyonası sanırım Almanlar’ın moralini düzeltti. Piyasalardaki hareketlenme gerçekten olumlu. Bunu kendi kayıtlarımızda ve yaptığımız rezervasyonlarda günlük olarak görüyoruz. Türkiye satışları gerçekten patladı. Toplam satışlar içinde Türkiye satışları çok iyi gidiyor” diye konuştu.

Almanlar hizmetten çok memnun
2001 yılında yaşanan 11 Eylül olaylarından sonra dünyada seyahat endüstrisinin önemli oranda küçüldüğünü kaydeden Frenzel, bu rakamların 2003 yılında yaşanan Irak krizinden sonra tekrar çıkışa geçtiğini söyledi. Frenzel, şunları söyledi: “Seyahat sektörü 2003’ten itibaren devamlı büyüdü. Ama bu büyümeyi 2007 yılında daha da çok hissedeceğiz. Türkiye kendine has yapısı ile hâlâ Almanlar’a çok ilginç geliyor. Müşteri sizin verdiğiniz hizmetten çok memnun. Bu da sizin yaşanacak rekabet ortamına birkaç adım önde başlamanızı sağlayacak.”

Türkiye’de yeni yatırımlara sıcak baktıklarını ifade eden Frenzel, özellikle Robinson markası ile işlettikleri yatırımlardan çok memnun olduklarını söyledi. Frenzel, yeni fırsatlar konusunda ise “Türkiye’de bazı otellerimizle golf turizmi için satış yapıyoruz. Bu özellikle kışın otellerin satışını güçlendiriyor. Türkiye’de bu konuda daha çok şey yapılabilir. Türkiye’deki yatırımlarımıza bu anlayışla bakıyoruz. Yani TUI adı ile Türkiye’de ciddi olarak görünmek istiyoruz. Özellikle golf tesislerinde çok başarılısınız. Bu konuda yeni işletmelere çok açığız” dedi.

TUI yılda 20 milyonun üstünde kişiye hizmet veriyor. Tüm dünyada kendisine ait 160 bin yatak kapasitesi olan şirketin 55 bin çalışanı bulunuyor.

İnternet satışları artıyor ama paket turlar hiç bitmeyecek
Tüm dünyada son yıllarda tatil satışları içerisinde internetin oranının arttığına dikkat çeken Michael Frenzel, özellikle Almanya’da bu konuda birinci olduklarını söyledi. Frenzel, “İnternet sitemiz tui.com ile internetten yapılan satışlarda birinciyiz. Bunun yanında İngiltere ve İskandinav ülkelerinde de pazar payımız çok yüksek. Her yıl internet satışlarında iki rakamlı büyüyoruz. Ama buna rağmen şunu söyleyebilirim ki paket tur olayı dünyada hiç bitmeyecek. Bu her zaman klasik bir alternatif olarak devam edecek. Dışarıda internet satışları seyahat acentelerine karşı diye bir inanış var. Bu aslında tam tersi birbirini destekliyor” değerlendirmesinde bulundu.