En Çok Kentsel Dönüşüm Soruldu!



İHA'nın haberine göre, 2016 yılında 336 bin 692 vatandaşın aramada bulunduğu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bilgi ve hizmet hattı, kurulduğu dört yıldan bugüne ise 831 bin 122 vatandaşın aramasına yanıt verdi.

Geçtiğimiz yıl 32 bin 355 Kentsel Dönüşüm çağrısını karşılayan Alo 181, Tapu Kadastro bilgi ve online randevu hizmetlerini de gerçekleştirdi.

2014 yılından bu yana hizmete alınan Tapu Kadastro biriminde çağrı operatörleri en çok online randevu işlemi ve bilgi taleplerini karşıladı.

Vatandaşlar bu hizmet sayesinde bulundukları illerde müdürlüklere gitmeden bir telefonla en kısa ve seri şekilde hizmet alabiliyorlar.

Çağrı Merkezi bunun yanı sıra Çevre Yönetimi, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED), Mesleki Hizmetler, Yapı Denetimi, Yapı İşleri konularında da vatandaşın sorularını yanıtladı.

Hava, su, toprak ve deniz kirliliği, gürültü, atık gibi çevresel kirlilik şikayetlerini de kayıt alarak sonucunu vatandaşa aktaran iletişim hattına geçen yıl en çok gürültü şikayetinin geldiği bildirildi.

Gürültü konusunda en fazla şikâyette İstanbul başı çekti.

Gerek çevre kirliliği ve gerekse diğer konularda yapılan denetimlerde yasalara aykırılık tespit edilen işletmelere cezai yaptırımlar uygulandı.

Alo 181 hattı 2016 yılında en fazla İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Kocaeli illerinden aranırken vatandaşların aldıkları hizmetten ötürü memnuniyeti % 88,57 olarak ölçüldü.

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki; “Alo 181 hattımız bakanlığımızın uygulama alanına ilişkin tüm konularda bilgi veriyor, çevresel şikâyetleri ilgili kuruluşlara iletiyor ve 24 saat kesintisiz hizmet sunuyor” dedi.

Bilgi, şikayet ve ihbar çağrılarının genel dağılımı içinde vatandaşlar % 68,74 oranla en çok bilgi edinmek için Alo 181’i aradı diyen Bakan Özhaseki; “Alo 181 Çağrı Merkezine vatandaşlar 2016 yılında en çok Kentsel Dönüşümle ilgili hususlarda soru yöneltti. Kira yardımları da bu soruların büyük çoğunluğunu teşkil etti” dedi.