Evi 50 Milyar Dolar'a Donattık



Gayrimenkul sektörünün gelişimiyle birlikte konut sayısının hızla artması, 'ev perakendeciliği' adı altında bir alan yarattı. 50 milyar dolarlık ciroya ulaşan bu sektör, hem girişimci, hem tedarikçi hem de yeni istihdama kaynak yarattı. Bunun en büyük nedeni ise Türkiye'de yaşam şeklinin değişmesi oldu. Eskiden sadece misafirlere açılan salonlarımız, artık dev TV ekranlarının yer aldığı geniş oturma alanlarına dönüştü. Sadece iki-üç kişinin birlikte yemek yiyebildiği dar mutfaklarımız da birer yaşam alanı haline gelmeye başladı. Durum böyle olunca da mutfaklarda kullanılan tencereler modernleşti. Hatta artık semaverlerimiz bile elektrikle çalışır hale geldi. Sektörde bardaktan, tabağa, tencereden çaydanlığa ve elektronik eşyaya kadar birçok ürün grubunda satışlar patlamış durumda.

İthalat azalıyor

Sabah'ın haberine göre, Ev perakendeciliğindeki rakamlar oldukça etkileyici. Her yıl yüzde 20 büyüyen pazarın toplam satış metrekaresinin, tüm perakende satış alanının yüzde 20'sini aştığı belirtiliyor. Sofra ürünleri, tava, tencere ve mutfak aksesuvarlarının pazar büyüklüğünün ise 2 milyar dolar olduğu ifade ediliyor. Sektörün ülke ekonomisine sağladığı en önemli faydalardan biri de ithalatı azaltması.

Üreticilere fırsat doğdu

Pazara yeni giren firmalardan birinin Genel Müdürü Hakan Koçer, 2 yılda 1 milyon adet elektrikli küçük ev aleti sattıklarını belirtti. Koçer, pazarın hızlı geliştiğini söyleyerek, "20 milyon lira olan ciromuzu bu yıl iki katına çıkaracağız" diye konuştu. Yeni ürün çalışmalarında rakiplerinden sıyrılmak için özellikle Ar- Ge'ye büyük önem verdiklerini ifade eden Koçer, elektronik zincirlerin hemen hepsinde yer aldıklarını açıkladı.

ABD'de evler büyük tüketim fazla

Ev perakendeciliğinin lideri ABD. Ülke, uzmanlık mağazacılığının her alanında örnek gösteriliyor. ABD'de Türkiye'ye göre evler büyük olduğu için tüketim fazla. Tüketicilerin tekrar ürün satın alma oranı çok yüksek.