Facebook 'Soyak Sanal Barajı'yla Geleceğe 723 Bin Ton Su Saklandı!
Soyak Holding’in 'Bugün Artık Yarın'
sloganıyla başlattığı Geleceğe Bir Damla Sakla projesinin
parçası olarak Facebook’ta uygulanan Soyak Sanal
Barajı’nda, 2 yılın sonunda ulaşılan 723 bin tonluk su
tasarrufuyla, proje başarıyla sonuçlandırıldı. Genç nesillerin su
tasarrufu bilincini yaygınlaştıran elçiler olarak yetişmesine katkıda bulunmayı
ve geniş kitleleri su tasarrufuna teşvik etmeyi amaçlayan projeye toplam
15 bin 736 kişi katıldı.
Projeye en yüksek miktarda katkı sağlayarak birinci olan Halil Enis
Yayla, ödülünü Soyak Holding’de düzenlenen törenle aldı. Törende
konuşan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma
Çelenk, projede 2 yılın sonunda ulaşılan başarılı sonuçların memnuniyet
verici olduğunu belirterek tüm katılımcılara teşekkür etti. Birincinin dizüstü
bilgisayar, ikincinin Play Station 3 Oyun Konsolu, üçüncünün Iphone 3G S cep
telefonu kazandığı projede, 15 bin 473 ton su tasarrufuyla birinci olan
Halil Enis Yayla’yı, 10 bin 254 ton su tasarrufuyla
Süleyman Özden, 7763 ton su tasarrufuyla Nihan
Özgün takip etti.
Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, dünyanın geleceği
için hayati önem taşıyan çevre alanında sürdürülebilir kurumsal sosyal
sorumluluk projelerinin de büyük önem taşıdığını vurgulayarak, bu alanda
gençlerin aktif katılımını teşvik eden çalışmalara öncelik verdiklerini söyledi.
Okullarda başlatılan “Geleceğe Bir Damla Sakla” projesinin Facebook’taki
uygulaması olarak kurgulanan Soyak Sanal Barajı’yla, su kullanım kültürünün
gelişmesini sağlamayı ve küçük değişikliklerle ne kadar büyük tasarruflar
yapılabileceğini kanıtlamayı hedeflediklerini belirtti.
İyi kurumsal vatandaş olmanın, dünyanın geleceğine katkı sağlayacak kurumsal
sorumluluklara sahip çıkmayı gerektirdiğini vurgulayan Çelenk, çevre konusundaki
bilincin yaygınlaşması için farklı platformlarda çalışmalar gerçekleştirmeye
devam edeceklerini söyledi. Çelenk, “Facebook’ta uygulanan projeyle, gençler
kendi arkadaş gruplarına çağrıda bulunarak, su tasarrufu konusunda bilincin
yaygınlaşmasında aktif rol oynadılar. Gençlerin çevre konusunda gönüllü elçiler
olması bu projenin en büyük başarısı. Karabük Üniversitesi Otomotif Öğretmenliği
2. Sınıf öğrencisi olan Halil Enis Yayla’nın bu projede elde ettiği sonuçları da
bu kapsamda değerlendirebiliriz” dedi. Mediascope Europe 2010 araştırması
sonuçlarına göre, Türkiye'de her hafta internet kullanan 16 yaş üzeri 18.2
milyon kişi buluyor. Ülkemizde internet kullanımında gençlerin yaklaşık yüzde 45
oranında yer aldığını belirten Çelenk, sosyal medya olarak nitelendirilen sanal
ortamlarda geliştirecekleri projelerin içerisine gençlerin fikirlerinin adapte
edilmesinin de önemli olduğunu söyledi. Bu yüzden projelendirme safhasında
gençlerden oluşan bir danışma kurulu ile hareket etmek için çalışmalara
başladıklarını belirtti.
Soyak Sanal Baraj uygulamasına katılanlar, kendilerine yöneltilen sorulara
verdikleri cevaplar doğrultusunda her gün belli miktarlarda su tasarruf etmiş
oldular. Böylelikle Facebook Sanal Barajı’nın yapımına da katkıda bulunan
kullanıcılar, hem kendi tasarrufları, hem de uygulamaya davet ettikleri
arkadaşları adına puan kazandılar. Kullanıcıların bu sayede su tüketim
alışkanlıklarında küçük değişiklikler yapması teşvik edilerek, geleceğe yönelik
tasarruf farkındalıklarının artırılması hedeflendi. Projeye en çok katkı
sağlayan ilk 10 kişi ödüllendirilirken, uygulamayı arkadaşlarına göndererek
barajın yapımına en çok katkı sağlayan ilk 100 kişinin adları da Facebook
Barajı’nın anıt sitesinde yer aldı.