Facebook 'Soyak Sanal Barajı'yla Geleceğe 723 Bin Ton Su Saklandı!



Soyak Holding’in 'Bugün Artık Yarın' sloganıyla başlattığı Geleceğe Bir Damla Sakla projesinin parçası olarak Facebook’ta uygulanan Soyak Sanal Barajı’nda, 2 yılın sonunda ulaşılan 723 bin tonluk su tasarrufuyla, proje başarıyla sonuçlandırıldı. Genç nesillerin su tasarrufu bilincini yaygınlaştıran elçiler olarak yetişmesine katkıda bulunmayı ve geniş kitleleri su tasarrufuna teşvik etmeyi amaçlayan projeye toplam 15 bin 736 kişi katıldı. 

Projeye en yüksek miktarda katkı sağlayarak birinci olan Halil Enis Yayla, ödülünü Soyak Holding’de düzenlenen törenle aldı. Törende konuşan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, projede 2 yılın sonunda ulaşılan başarılı sonuçların memnuniyet verici olduğunu belirterek tüm katılımcılara teşekkür etti. Birincinin dizüstü bilgisayar, ikincinin Play Station 3 Oyun Konsolu, üçüncünün Iphone 3G S cep telefonu kazandığı projede, 15 bin 473 ton su tasarrufuyla birinci olan Halil Enis Yayla’yı, 10 bin 254 ton su tasarrufuyla Süleyman Özden, 7763 ton su tasarrufuyla Nihan Özgün takip etti.  

Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, dünyanın geleceği için hayati önem taşıyan çevre alanında sürdürülebilir kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin de büyük önem taşıdığını vurgulayarak, bu alanda gençlerin aktif katılımını teşvik eden çalışmalara öncelik verdiklerini söyledi. Okullarda başlatılan “Geleceğe Bir Damla Sakla” projesinin Facebook’taki uygulaması olarak kurgulanan Soyak Sanal Barajı’yla, su kullanım kültürünün gelişmesini sağlamayı ve küçük değişikliklerle ne kadar büyük tasarruflar yapılabileceğini kanıtlamayı hedeflediklerini belirtti. 

İyi kurumsal vatandaş olmanın, dünyanın geleceğine katkı sağlayacak kurumsal sorumluluklara sahip çıkmayı gerektirdiğini vurgulayan Çelenk, çevre konusundaki bilincin yaygınlaşması için farklı platformlarda çalışmalar gerçekleştirmeye devam edeceklerini söyledi. Çelenk, “Facebook’ta uygulanan projeyle, gençler kendi arkadaş gruplarına çağrıda bulunarak, su tasarrufu konusunda bilincin yaygınlaşmasında aktif rol oynadılar. Gençlerin çevre konusunda gönüllü elçiler olması bu projenin en büyük başarısı. Karabük Üniversitesi Otomotif Öğretmenliği 2. Sınıf öğrencisi olan Halil Enis Yayla’nın bu projede elde ettiği sonuçları da bu kapsamda değerlendirebiliriz” dedi. Mediascope Europe 2010 araştırması sonuçlarına göre, Türkiye'de her hafta internet kullanan 16 yaş üzeri 18.2 milyon kişi buluyor. Ülkemizde internet kullanımında gençlerin yaklaşık yüzde 45 oranında yer aldığını belirten Çelenk, sosyal medya olarak nitelendirilen sanal ortamlarda geliştirecekleri projelerin içerisine gençlerin fikirlerinin adapte edilmesinin de önemli olduğunu söyledi. Bu yüzden projelendirme safhasında gençlerden oluşan bir danışma kurulu ile hareket etmek için çalışmalara başladıklarını belirtti.

Soyak Sanal Baraj uygulamasına katılanlar, kendilerine yöneltilen sorulara verdikleri cevaplar doğrultusunda her gün belli miktarlarda su tasarruf etmiş oldular. Böylelikle Facebook Sanal Barajı’nın yapımına da katkıda bulunan kullanıcılar, hem kendi tasarrufları, hem de uygulamaya davet ettikleri arkadaşları adına puan kazandılar. Kullanıcıların bu sayede su tüketim alışkanlıklarında küçük değişiklikler yapması teşvik edilerek, geleceğe yönelik tasarruf farkındalıklarının artırılması hedeflendi. Projeye en çok katkı sağlayan ilk 10 kişi ödüllendirilirken, uygulamayı arkadaşlarına göndererek barajın yapımına en çok katkı sağlayan ilk 100 kişinin adları da Facebook Barajı’nın anıt sitesinde yer aldı.