Ferroli 2014'e Kadar Yüzde 300 Büyüyecek



Düzce fabrikasında gerçekleştirdiği üretimle Türkiye'yi ihracat üssü haline getiren Ferroli Türkiye, grup içinde en yüksek ciroya sahip üç ülkeden biri oldu. Ferroli Türkiye 2014'e kadar yüzde 300 büyüyerek başarısını devam ettirmek istiyor

Türkiye’de 20’inci yılını kutlayan Ferroli, geçtiğimiz beş yıldaki yüzde 500’lük büyüme performansını 2014’e kadar yüzde 300 olarak belirledi. Son üç yıldır Düzce fabrikasında gerçekleştirdiği üretimle, hem Türkiye pazarında hem de Ferroli Grubu’nda farklı bir konumda yer alan Ferroli Türkiye, önümüzdeki 4-5 yıl için belirlediği hedeflerle stratejik yol haritasını da çıkardı. Grubun yatırım yaptığı yedinci ülke olan Ferroli Türkiye, son altı yıldır grubun en yüksek ivmeyle büyüyen firması olma konumunu koruyarak Ferroli Grup içinde en yüksek ciroya sahip üç ülkeden biri haline geldi.

Ferroli Türkiye, 2009’da grup içinde global krizden en az etkilenen iki ülkeden biri olurken, aynı zamanda iç pazarda da sektörün yüzde 15 üstünde bir performans gerçekleştirdi. Tüm bu gelişmeler ve Türkiye pazarının dinamizmi, kültürel etkenler, lojistik anlamdaki stratejik üstünlükler Ferroli Türkiye’nin Ferroli Grup içinde bölgesel üs olmasını sağladı.

Türkiye koordine edecek

Grubun, Azerbaycan, Türkmenistan, Tacikistan, Kırgızistan, Kazakistan, Afganistan, Pakistan ve Kıbrıs ile olan tüm ticareti Ferroli Türkiye üzerinden yapılacak. Orta vadede Türkiye’nin diğer komşu ülkeleriyle olan ticaret ilişkisinin de Ferroli Türkiye’nin koordinasyonuyla gerçekleştirilmesi hedefleniyor.  Ferroli Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, bu yıl öncelikli olarak söz konusu pazarlarda var olan dağıtım ağlarının geliştirilmeyi ve yenilerinin kurulmasına yoğunlaşmayı hedeflediklerini söyledi.

Çakmakçı, bu yeni gelişmeyle ihracatta ilk aşamada yüzde 15’lik bir artış, orta vadedeyse kombi üretiminin de başlamasıyla beraber ihracatı üçe katlamayı hedeflediklerini anlattı. Bugün grup içinde üretim üssü olan Ferroli Türkiye’nin cirosunun yüzde 30’unun üretim faaliyetlerinden oluştuğunu anlatan Çakmakçı, “Ferroli Grubu’nun tüm panel radyatör ve havlu kurutucu ihtiyacını karşılayan Ferroli Düzce Tesisleri, Türkiye’deki toplam radyatör üretiminin de yüzde 7’sini yapıyor. Toplam üretiminin yüzde 60’ı iç pazara sunulurken, yüzde 40’ı Ferroli Grubu’nun satış yaptığı ülkeler başta olmak üzere İngiltere’den, İran’a, Fransa’dan Pakistan’a, Romanya’dan, Yeni Zelanda ve Avustralya’ya kadar toplam 30 ülkeye ihraç ediliyor” dedi. (Radikal)