''Firmaların Kalitesinin Artması Türkiye'nin de Kalitesini Arttıracak''



Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde (ODTÜ) düzenlenen 15. Kalite Çemberleri Paylaşım Konferansı'nda AA muhabirine açıklamalarda bulunan Malik Aviral, kalite yönetim anlayışının ilk olarak Japonya'da ortaya çıktığını, buradan Amerika'ya, oradan da Avrupa'ya yayıldığını belirtti. Aviral, Türkiye'nin ise kalite yönetim anlayışıyla Avrupa'dan 2 sene sonra tanıştığını ifade etti. Kalite anlayışının yerleşebilmesi için eğitime ihtiyaç olduğuna dikkati çeken Aviral, bu anlayışla insanların hayata bakış açılarının da değiştiğini söyledi.
 Aviral, insanların kalite anlayışını yaşamının her anına yayabilmesinin önemli olduğunu belirterek,insanların kazak, gömlek satın alırken dahi kalite kavramına özen göstermesi gerektiğini dile getirdi.
    
''Kalite anlayışına kamu ve STK'lar da önem vermeli''
    
Çalışanlara verilecek kalite anlayışı eğitimin onların günlük yaşamlarına da büyük katkısı olduğunu kaydeden Aviral, bu durumun ülkenin hayat standardını da yükselteceğini vurguladı. Aviral, Türkiye'de kalite yönetimi anlayışını oluşturmak için tek başına KALDER'in yetersiz kalabileceğini, ilgili kamu kurumları, özel sektör ve STK'ların da bu anlayışa önem vermeleri gerektiğini kaydetti. Faaliyetlerini Türkiye'nin her köşesine yaymak için çalıştıklarını bildiren Aviral, ''Çalışmalarımızda sadece İstanbul'a bağlı kalmıyoruz. Bursa, İzmir, Eskişehir ve Ankara'da da varız. Bu sayılar arttıkça kalite anlayışının tüm ülkeye yayılması kolaylaşacak. Firmaların kalitesinin artması Türkiye'nin de kalitesini arttıracak'' diye konuştu.
    
"Hizmet sektörü de kalite anlayışına yoğunlaşmalı''
    
KALDER Genel Sekreteri Aysun Telek de kalite anlayışının arttırılması çabalarının daha çok üretim sektöründe görüldüğünü, bunun yeterli olmadığını, hizmet sektörünün de bu anlayış üzerine yoğunlaşması gerektiğini ifade etti. Kalite yönetim anlayışının süreklilik göstermesi gerektiğinin altını çizen Telek, ''Kalite anlayışındaki sürdürülebilirlik kurumlar için son derece önemli bir kavram. Bu kavramın kurum kültürü hale gelmesi kurumların kalitelerinin artmasına büyük katkı sağlayacak'' ifadelerini kullandı.
     
15. Kalite Çemberleri Paylaşım Konferansı çerçevesinde çeşitli kurum ve kuruluşlardan ekipler projeler sunacak. Başarılı bulunan ekiplere ''Kalite Çemberi ve Kaizen Ödülleri'' verilecek.