Anakent Belediyesi'nce tarihi TCDD Ankara Garı önünde
başlatılan köprülü kavşak inşaatı, kent trafiğini arap saçına çevirdi. Ulus'la
bağlantılı hemen hemen her cadde ve sokakta, özellikle sabah işe gidişlerde ve
akşam işten dönüşlerde tam bir trafik keşmekeşi yaşanıyor. İşyerlerine gitmek
için dakikalarca yollarda bekleyen yurttaşlar, çileden çıkıyor. Başkentteki
trafik sorununa her geçen gün yenileri ekleniyor. Meslek örgütlerinin ihtiyaç
olmadığı, trafiği taşıt öncelikli hale getireceği ve hızlandıracağı uyarısına
karşın Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek 'in ısrarı üzerine başlatılan
köprülü kavşak çalışmaları, bu sorunu katlıyor. TCDD Ankara Garı önünde
başlatılan köprülü kavşak çalışması Ulus'la bağlantılı hemen hemen tüm
noktalarda trafik tıkanıklığına yol açarken, sabah erken saatlerde yola koyulup
işe gitmek isteyen yurttaşlar, saatler 10.05'i gösterdiğinde dahi tıkanan
trafikte saatlerce beklemek zorunda kalıyor. Örneğin, İrfan Baştuğ Caddesi'nden
Kızılay'a gitmek isteyen bir sürücü, önce Çankırı Caddesi'nden, sonra Ulus ve
Opera'dan geçiyor. Araç buradan da Atatürk Bulvarı yönüne doğru hareket ediyor.
Bu aracın geçtiği her bir noktada trafikte tıkanıklık yaşanıyor. Samsun Yolu
üzerinden önce Ulus ve Opera'ya, ardından da Kızılay'a gelmek isteyen bir araç
da Samsun Yolu, İstanbul Caddesi, Ulus, Opera güzergâhını takip ediyor. Bu
güzergâh üzerinde de araçlar uzun kuyruklar oluştururken, araç sürücüleri de
tıkanıklık nedeniyle çileden çıkıyor. Bunun yanı sıra, Keçiören'den Ulus ve
Kızılay'a gelmek isteyen bir araç, Kazım Karabekir Caddesi, Ulus, Opera
güzergâhını kullanırken, İstanbul Yolu, Etimesgut, Sincan, Eryaman, Batıkent ve
Yenimahalle'den Kızılay'a gelmek isteyen bir sürücü de, Ankara Garı önündeki
köprülü kavşak inşaatı nedeniyle İstanbul Yolu, Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ),
Yenimahalle Kavşağı, Varlık Mahallesi, Atatürk Kültür Merkezi (AKM) önü,
İstanbul Caddesi, Ulus, Opera güzergâhında ilerlemek zorunda kalıyor.
'Bilimsellikten uzaklık böyle sonuçlar doğurur'
Eski İnşaat Mühendisleri Odası Ankara Şubesi Başkanı Fehmi Toptaş , Ankara
Garı önünde başlatılan köprülü kavşak çalışmalarının bilimsellikten uzak
olduğunu dile getirdi. "Bilimsellikten uzak çalışmalar, ortaya bu türlü sorunlar
çıkarır" diyen Toptaş, Ankara'nın en bilinen ulaşım ana planında raylı
sistemlere öncelik verildiğinin altını çizdi. Anakent Belediye Başkanı Melih
Gökçek'in kent içindeki uygulamalarının, ulaşım ana planından çok uzak olduğunu
vurgulayan Toptaş, "Günübirlik çözümler hiçbir zaman kent içindeki bir soruna
çözüm getiremez. Bugün birçok bilim adamı kentteki trafik sorununun raylı
sistemlerin yaygınlaştırılmasıyla çözülebileceğine inanırken, Melih Gökçek
köprülü kavşaklara inanıyor. Üstelik Sayın Gökçek'in bilimsel, akademik bir
unvanı da yok. Tüm uyarılara karşın, 'ben yaptım oldu' diyor. Buna başta hükümet
yetkilileri olmak üzere, halk da tepkisiz kalıyor" diye konuştu. Toptaş, kent
trafiğinin rahatlatılması için araç yoğunluğunun kent merkezinden
uzaklaştırılması gerektiğini belirtti. Toptaş, "Kent merkezi yayalarındır. Onu
insanlara teslim etmek zorundasınız. Ama ne yazık ki biz Ankara'da son 15 yılda
bunun tam tersi uygulamalara tanık oluyoruz. Ben bu tür çalışmaları doğru
bulmuyorum" dedi.
'Köprülü kavşak yapmaya gerek
yok'
Yenimahalle, AOÇ, Gazi Mahallesi, Beşevler, Tandoğan, Gazi Mustafa Kemal
Bulvarı güzergâhında da araç yoğunluğu nedeniyle ulaşım aksıyor, bir yerden bir
yere gitmek işkence haline dönüşüyor. Cumhuriyetin simge mekanlarından tarihi
Ankara Garı önünde trafik sıkışıklığı bulunmadığını, köprülü kavşağa gereksinim
olmadığını dile getiren meslek örgütleri ise Belediye Başkanı Gökçek'in alana
köprülü kavşak yapmasındaki ısrara bir türlü anlam veremediklerini dile
getiriyorlar.
'İnşaat halka zulüm'
CHP Ankara Milletvekili Nesrin Baytok , köprülü kavşak inşaatına tepki
gösterek, "Hiçbir şehir plancısı, hiçbir mimar, hiçbir bilim adamı Anakent
Belediye Başkanı Melih Gökçek'in, TCDD Ankara Garı önünde başlattığı köprülü
kavşak inşaatı çalışmasına bir anlam veremiyor. Bilindiği gibi daha önceleri o
kavşakta bir trafik sıkıntısı yaşanmıyordu. Neden şimdi 'trafik yoğunluğu'
gerekçesiyle köprülü kavşak inşaatı yapılmak isteniyor? Bunun bir açıklaması
olmalı. O da şu: Köprülü kavşak çalışması bize biraz TCDD Genel Müdürlüğü ile
Anakent Belediyesi'nin ikili çalışmasıymış gibi görünüyor" dedi.
Kavşak inşaatının, "başkent halkına yapılan bir zulüm" olduğunu vurgulayan
Baytok, "Melih Bey, eline bir hançer almış, Ankara'nın bağrını yukarıdan
aşağıya, soldan sağa yarıyor. Gökçek, trafiği tek yöne mahkum eden, garip bir
hale dönüştürdü" diye konuştu.