Gelecek Elektrikte: Schneider'den Akıllı Yaşam Teknolojileri

İlker İşgör
Elektrik, tükettiğimiz birçok ürünün ve hizmetin vazgeçilmez bir parçası. Elektrik enerjisine olan talep tüm dünyada hızla artarken, otomasyon ve iletişim teknolojileri sayesinde elektrik gittikçe daha akıllı oluyor.
Elektrik dağıtımı ve otomasyon konularına odaklanmış tek küresel şirket ve dünya lideri olarak; enerji, altyapı, endüstri, bina ve konut pazarları için çok yönlü çözümler getiren Schneider Electric, güvenlik, verimlilik ve çevrenin korunması gibi alanlar için ürün geliştirmeye devam ediyor. Schneider Electric Ürün Müdürü İlker İşgör ile Yapı Fuarı'ndaki standlarında görüştük.

Fuarda sergilediğiniz yeni ürünleriniz neler?

İkinci defa katıldığımız Yapı Fuarı'nda bu yıl konutlar için yeni pazara sunduğumuz kaçak akım koruma cihazlarından bahsedebilirim. Bu sistem, can ve mal güvenliği açısından oldukça önemli. Sistem siz tatildeyken, elektrik kesintisi olduğunda arızanın otomatik olarak devreden çıkmasını sağlıyor, böylece buzdolabınızdaki yiyeceğiniz, alarm sisteminiz, akvaryumunuz ya da sürekli olarak çalışması gereken elektrikli aletleriniz zarar görmeden çalışmaya devam ediyor.
Anahtar klit segmentinde ise modüler ürünümüzü pazara sunduk. Bu daha çok otellerde ve lüks konutlarda tercih edilen bir ürün serisi.

Felsefe olarak inovasyon ve güvenilirliği ön plana çıkardığınızı söyleyebilir miyiz?

Sunduğumuz teknolojiler piyasaya göre çok uçta kalan ürünler değil, daha çok kullanıma yönelik, fonksiyonelliği ön planda tutan ürünler. Bizim için enerji tasarrufu ön planda.

Elektriğin en önemli enerji kaynaklarından olduğunu düşünürsek, firmalar özellikle enerji tasarrufu konusunda rekabet ediyor. Sizin getirdiğiniz çözümler neler?

Günümüzde enerji oldukça maliyetli bir gider; hem üretim hem tüketim açısından. Biz de konfor sağlarken enerji tasarrufunu ön planda tutuyoruz. Türkiye'de yaptığımız çeşitli otel uygulamaları var. Odalarda belirli bir süre sonunda gereksiz enerji kesiliyor. Otellerde kullandığımız energy saver fonskiyonları sayesinde, müşteri eğer odanın içinde değilse belli bir süre sonunda enerji kesiliyor. Bunlar normalde kartlarla halledilirdi, ancak biz bunu hareket dedektörleriyle sağlıyoruz, müşteri cebinde tekrar kart taşımak zorunda kalmıyor. Check-in yaptığı andan itibaren odada müşterinin istediği müzik de çalmaya başlıyor. Hatta bunu ileri götürdük, sevdiğiniz koku çeşidini odaya verebiliyoruz.

Bu tümüyle size ait bir teknoloji mi, benzer uygulamalar var mı?

Altyapısı tamamen bize ait bir teknoloji bu. Bu bir paket çözüm, bunu yaparken çok farklı ürünleri biraraya getirmek zorundayız. Bu da ancak belli bir bilgi birikimi sonunda oluyor. Kullandığımız ürünler piyasadan çok uzak ürünler olmamakla birlikte, Schneider tecrübesiyle biraraya geldiği için alanında tek diyebiliriz.

Akıllı yaşam teknolojileri adını verdiğiniz bu sistem sadece konutla sınırlı değil herhalde...

Otomasyon sadece akıllı evle sınırlandırılamaz. Akıllı yaşam teknolojileri içine ofis, okul, hastane, iş merkezi, otel girebiliyor.

25 ülkede çok uzun yıllardır hizmet veren bir firma olarak Schneider sosyal sorumluluk alanında neler yapıyor?

Firma olarak global ölçekte Luli adında bir proje yürütüyoruz. Türkiye'de ise 2002 yılından bu yana, Luli projesi kapsamında Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği işbirliğinde, Türkiye'nin çeşitli şehirlerinden iki yüz kız öğrenciyi, projeye dahil olmalarından üniversite hayatlarının sonuna kadar destekliyoruz. Gönüllü çalışanlarımıza satışlar üzerinden bütçe ayırarak, bu öğrencileri İstanbul'a getirip motive ediyoruz. Son dönemlerde daha farklı bir vizyon kazanma eğilimindeyiz. Daha önce tamamen proje bazlı olarak çalışan bir firmaydık. Şu anda daha çok sektörün içindeyiz. Müşterilerimiz ve bayilerimizle birebir ilişki içindeyiz. Hatta son kullanıcıyla birebir ilişki içindeyiz. Son 6 ay içinde bu konuda çok fazla etkinlik yaptık. Elektrik sektörüne yatırım yaptık, elektrik sektörünün biraz daha bilgilenmesini amaçlıyoruz. Bu amaçla geçen yıl 5000'in üzerinde elektrikçiye ulaştık, tesislerimizi gezdirdik, teknik konularda eğitimler verdik. En küçük noktadan en büyük toptancıya ulaşmak gibi bir misyonumuz var. Türkiye'de uzun zamandır kullanılan teknolojiler son kullanıcı nezdinde çok fazla bir şey ifade etmeyebiliyor. Yani örneğin kaçak akım standları kurduk alışveriş merkezlerinde. Evinizi, hayatınızı, bütçenizi nasıl koruyacağına dair tanıtımlar yaptık. 10 Mayıs'tan itibaren Migros gibi son kullanıcının ulaştığı alışveriş merkezlerinde olacağız.