GYODER–Akademetre'den Geleceğin Konutu Lansmanı



Açılış konuşmalarını GYODER Başkanı Doç. Dr. Feyzullah Yetgin ve Başkan Yardımcısı Neşecan Çekici’nin yapacağı lansmanda, Akademetre Kurucusu Dr. Halil İbrahim Zeytin, ‘Potansiyel Konut Alıcısı Büyüteç Altında’ İstanbul Raporu’nu sunacak. Konuk konuşmacı olarak sunuma katılan 21 Gram’ın CEO’su Onur Yanık ise ‘Konut Reklamları Gerçekleri, Gerçek Konut Reklamları’ konusunda, reklamcı gözüyle değerlendirmelerini paylaşacak. ‘Genç Nesil Kendi Konut Tercihlerini Anlatıyor’ başlıklı bölümde ise gençlerin tercihlerini, GYODER Genç Platfor temsilcileri kendi değerlendirmeleri ile aktaracak.

Rapordaki veriler değerlendirilecek
Daha sonra 24 Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Yeniay ve Akademetre Kurucusu Dr. Halil İbrahim Zeytin’in moderatörlüğünde ‘Konutun Geleceği, Geleceğin Konutu’ başlıklı oturum gerçekleştirilecek. Rapordaki verileri ve ortaya koyduğu sonuçları kendi branşları açısından yorumlayacak oturumun konuşmacıları Bahçeşehir Üniversitesi Sosyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nilüfer Narlı, MG Media CSO’su Gönül Birkiye, Evrenol Architects Kurucu Ortağı Yüksek Mimar Mehpare Evrenol ve AND Gayrimenkul Genel Müdürü Ali Baki Usta, sektörün ve konutun geleceğine yönelik görüşlerini anlatacak.

Reklam Goruntulenme Bolumu

 

Raporda temel soruların cevapları aranacak
Konut dinamikleri üzerine yapılan kantitatif ve kalitatif çalışmanın yorumlarla değerlendirileceği rapor aynı zamanda, sektör temsilcilerine kritik kararlarında yol gösterici bir rehber olacak. Raporda yer alan analizlerin yorumlarla harmanlanmasıyla, geleceğin üretimine konu olması gereken konutlar, net bir şekilde ortaya konuluyor. Konutun arsa alımı ile başlayan macerasında, hedef kitle belirleme, konsept geliştirme, planlama, mimari, malzeme seçimi, üretim, pazarlama, satış ve kredilendirme sürecinin her biri ayrı bir uzmanlık olarak gelişiyor. Bu rapor nihai tüketicinin talep ettiği ürünün geliştirici tarafından doğru yaratılmasına yardımcı olacak. Ayrıca ezber bozan yaklaşımlar ve dün doğru ama bugün artık yanlış olan gerçeklerle, sektörde nasıl fark yaratılabileceği konusunda sektör temsilcilerine ışık tutacak. Satış ofislerinden beklentiler, satışta müşteri beklentileri, ödeme seçeneklerinin değişen dinamikleri de konuşulacak.

Raporda şu temel soruların cevabı aranıyor: “Konut sektöründe bugünün tüketicisi ne istiyor, ne istemiyor? Son dönemde değişen beklentiler neler? Son kullanıcılar tercihlerinde nelere dikkat ediyor? Üretimde doğru bildiğimiz yanlışlar neler? Marka satışta ne kadar fark yaratıyor? Bugün tüketici açısından demode olmuş ama hala doğru sandığımız uygulamalar hangileri? Profesyonel site yönetimi mi yoksa klasik site yönetim anlayışı mı? Trendlerin ivmesi ne yöne doğru? Geleceğin konutu nereye gidiyor? Eğer doğru bildiğimiz yanlışlarla devam edersek konutun geleceği nereye gidiyor? Doğru bir Satış ofisi ve satış temsilcisinde müşteri neler bekliyor? ”