Demiryollar, Limanlar, Havameydanları
İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Erzincan'ın Trabzon'a, Gümüşhane ve Tirebolu
üzerinden konvansiyonel demiryolu ile bağlanması için 1983'te İstanbul Teknik
Üniversitesine proje çalışması yaptırdı. Hurşit Çayı'nı takip eden bir demiryolu
öngören bu proje ile hızlı tren işletmeciliği yapılamayacağını öngören TCDD
Genel Müdürlüğü, Erzincan'ı Trabzon'a konvensiyonel demiryolu yerine,
geliş-gidiş hızlı tren hattıyla bağlamayı öngördü.
Bunun üzerine Karadeniz Teknik Üniversitesi ile
''Trabzon-Erzincan Hızlı Tren Projesi''ne ilişkin güzergah çalışması yapan TCDD
Genel Müdürlüğü, proje için Erzincan-Bayburt-Çaykara-Of-Trabzon rotasının daha
uygun olduğu görüşüne vardı.
En uzun tünel
Erzincan-Trabzon Hızlı Tren Projesi kapsamında, Bayburt-Çaykara
arasındaki Doğu Karadeniz Dağları'nın 35 kilometre uzunluğunda bir tünelle
geçilmesi amaçlanıyor. Bölgenin coğrafi şartlarının, tünel açılmadan hızlı tren
işletmeciliğinin yapılmasına izin vermeyeceğine dikkati çeken TCDD yetkilileri,
inşaat teknikleri ile 35 kilometre uzunluğunda bir demiryolu tünelinin
yapılmasının mümkün olduğunu belirtti.
Proje güzergahındaki zorluklar nedeniyle, projenin işletme hızı
saatte 200 kilometre olarak planlanıyor. Çift hat olarak planlanan
Trabzon-Erzincan hızlı tren hattında yük taşımacılığı da
yapılabilecek.
Trabzon-Erzincan Hızlı Tren Projesi için çalışmalarını
tamamlayan TCDD Genel Müdürlüğü, fizibilite raporlarını DLH Genel Müdürlüğüne
gönderdi. DLH Genel Müdürlüğü, bu yıl içinde Trabzon-Erzincan Hızlı Tren Projesi
için proje ihalesine çıkarak, proje için en iyi güzergahı detayları ile
belirleyecek. Projenin hazırlanmasının ardından DLH'nın yapım ihalesine çıkması
bekleniyor.