Hızlı Trenden Vazgeçmedik



Belediye Meclisi toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina, 72 trilyon lirayla bütçeden aslan payını alan hızlı tren projesiyle ilgili son durumu meclis üyelerine anlattı.
Piriştina, Aliağa-Menderes arasındaki Hızlı Tren Projesi'nin önünde durulacağını sanmadığını belirterek, "Gelenek itibariyle böylesine iyi bir projenin başına taş düşmesine alışık olmakla birlikte iş eninde sonunda, döner dolaşır mecrasını bulur" dedi.

Sorunu çözmez
Projeyle 100-150 milyon dolarlık yatırımla günde 600 bine yakın yolcunun taşınmasının öngörüldüğünü hatırlatan Başkan Piriştina, "TCDD'nin Banliyö hattı projesi İzmir'in ulaşım sorununu kesinlikle çözecek bir proje değil. Hemzemin geçitlerde büyük sorun yaşanır. Metro projesinin Çiğli'yi ikiye böldüğü eleştirileri alıyoruz. Eğer bu proje bu şekilde devreye girerse işte o zaman şehir ikiye bölünür. İzmir'e kesinlikle yarar getirmez" diye konuştu

Ankara'ya gidildi
Bir süre önce Hızlı Tren Projesi'nin inşaatında kullanılacak dış kredinin serbest kalması amacıyla anlaşmaya imza atmak üzere Ankara'ya gittiklerini hatırlatan Piriştina, "Yönetmelikte teknik bir eksiklik çıkınca imza kaldı. Hazine kefil olacağı 150 milyon euro'luk dış kredinin geri ödemesiyle ilgili tablo istedi gönderdik. Hala bazı belgeleri istiyorlar. Avrupa Yatırım Bankası'ndan 4 yıl geri ödemesiz, 20 yıl vadeli ve yüzde 4 faizle bir kredi alınacak, banka hazine garantisi istiyor. Bana şu ana kadar yansıyan olumsuz birşey yok" dedi.

3 hükümet onayı
Hızlı Tren Projesinin bu güne kadar 57, 58 ve 59'uncu hükümetlerden onay gördüğünü hatırlatan Piriştina, şöyle devam etti:
"Birçok proje hükümetler tarafından kapsam dışı bırakılıp yatırım programından çıkarılırken bu proje yoluna devam etti. Umuyorum önemli bir engel olmaz. TCDD hatta elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekominikasyon sistemini yeniledi. Hattın bu şekilde çalıştırılması halinde belki eskiye oranla daha güvenli olup modern vagonlarda yolcu taşınır ama bizim öngördüğümüz gibi günde 550 bin kişi taşıyacak bir çalışma kesinlikle olmaz. Banliyö hattı neredeyse 100 yıldır kullanılan bir sistem. Bu işin eğrisi doğrusu budur. Gelenek itibariyle böylesine iyi bir projenin başına taş düşmesine alışık olmakla birlikte yatırım maliyeti bu kadar düşük olan, fizıbl bir projenin önünde durulacağını zannetmiyorum. İş sonunda döner dolaşır mecrasını bulur."

Trafiği de büyük ölçüde rahatlatacak
- Proje tamamlandığında günde 600 bin kişi bu hattan yararlanacak
- Halen 90 dakikada kat edilen Aliağa-Menderes arası 60 dakikaya inecek.
- Bugün 10 ila 15 dakika olan metro kalkış aralıkları 3-5 dakikaya inecek.
- İzmir'in toplu ulaşamında demiryolunun payı artarken şehir içinde hattın geçtiği bölgelerdeki trafik büyük ölçüde rahatlayacak
- Yapılacak karayolu alt-üst geçitleriyle yaya geçitleri sayesinde hemzemin geçitlerde, tantanlarda yaşanan trafik kazaları da önlenmiş olacak.
- Projenin hayata geçmesiyle binlerce İzmirli, kontrollü ve süratli ulaşım olanağına kavuşacak.
- Kentin sanayi bölgeleriyle yerleşim alanları çağdaş bir ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmış olacak

Ulaşım süresi
Alsancak-Karşıyaka 15 dakika
Alsancak-Çiğli 22 dakika
Alsancak-Menemen 40 dakika
Alsancak-Aliağa 60 dakika
Alsancak-Şirinyer 10 dakika
Alsancak-Gaziemir 19 dakika
Alsancak-Havaalanı 22 dakika
Alsancak-Menderes 26 dakika