Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, seçim
öncesinde alelacele hizmete sokulan “hızlı tren”in, raylardaki
deformasyondan değil, “leylek yuvasının azizliği ve sinyalizasyon kartının
çalınması” nedeniyle “hız kestiğini” ileri sürdü.
Meclis kulisinde sorularımızı yanıtlayan Yıldırım, hızlı trenin “altyapısı
hazır olmadan hizmete sokulduğu ve raylardaki açılma nedeniyle yeniden
yavaşladığı” yönündeki eleştirilerin anımsatılması üzerine, “Eskiden leylekler
çalı çırpı ile yuva yapardı. Şimdi teknolojik gelişime ayak uydurmuşlar,
tellerle yapmışlar. Leylek yuvasındaki tellerin kablolara takılması nedeniyle
yavaşlama oldu” dedi. Yıldırım, “Neyse ki leyleği sağ kurtardık” diyerek de
espri yaptı.
‘Yeniliğe karşı olmak’
Yıldırım, bazı sendika ve meslek örgütlerinin, hızlı trenin altyapısının
hazır olmadan devreye sokulduğu yönündeki eleştiri ve saptamalarının
anımsatılması üzerine de bu kesimleri “yeniliğe karşı olmakla”
suçladı.
Yıldırım, hızlı trende sorun olmadığını, “hız kesmesini” ise “leylek
yuvası” ve “kart hırsızlığına” bağlamasına karşın,
CHP’li Çetin Soysal’ın ulaştığı belge, bakanı yalanlıyor.
Soysal’ın soru önergesiyle Meclis gündemine de taşıdığı belgeye göre Yüksek
Hızlı Tren Bölge Müdür Yardımcısı Tuna Aşkın, 24 Mart’ta resmi
bir yazıyla TCDD’yi uyardı.
Aşkın’ın TCDD 2. Bölge Müdürlüğü’ne gönderdiği yazıda,
“Bölgemiz elemanlarınca yapılan turnelerde, yolda yer yer deformasyonların
oluştuğu gözlemlenmektedir. Yol tamirat makinelerimizin olmaması nedeniyle,
arızalı noktaların tamiratları gerçekleştirilemediğinden takayyüdatlar (hız
sınırlandırması) konulmuştur” denildi.
Yıldırım, metro projelerinin belediyelerden alınarak Ulaştırma Bakanlığı’na
verilmesi ile ilgili bir soru üzerine de bu durumun projelerin daha hızlanmasını
sağlayacağını söyledi.