Hızlı Trene Leylek Freni



Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, seçim öncesinde alelacele hizmete sokulan “hızlı tren”in, raylardaki deformasyondan değil, “leylek yuvasının azizliği ve sinyalizasyon kartının çalınması” nedeniyle “hız kestiğini” ileri sürdü.

Meclis kulisinde sorularımızı yanıtlayan Yıldırım, hızlı trenin “altyapısı hazır olmadan hizmete sokulduğu ve raylardaki açılma nedeniyle yeniden yavaşladığı” yönündeki eleştirilerin anımsatılması üzerine, “Eskiden leylekler çalı çırpı ile yuva yapardı. Şimdi teknolojik gelişime ayak uydurmuşlar, tellerle yapmışlar. Leylek yuvasındaki tellerin kablolara takılması nedeniyle yavaşlama oldu” dedi. Yıldırım, “Neyse ki leyleği sağ kurtardık” diyerek de espri yaptı.

‘Yeniliğe karşı olmak’

Yıldırım, bazı sendika ve meslek örgütlerinin, hızlı trenin altyapısının hazır olmadan devreye sokulduğu yönündeki eleştiri ve saptamalarının anımsatılması üzerine de bu kesimleri “yeniliğe karşı olmakla” suçladı.

Yıldırım, hızlı trende sorun olmadığını, “hız kesmesini” ise “leylek yuvası” ve “kart hırsızlığına” bağlamasına karşın, CHP’li Çetin Soysal’ın ulaştığı belge, bakanı yalanlıyor. Soysal’ın soru önergesiyle Meclis gündemine de taşıdığı belgeye göre Yüksek Hızlı Tren Bölge Müdür Yardımcısı Tuna Aşkın, 24 Mart’ta resmi bir yazıyla TCDD’yi uyardı.

Aşkın’ın TCDD 2. Bölge Müdürlüğü’ne gönderdiği yazıda, “Bölgemiz elemanlarınca yapılan turnelerde, yolda yer yer deformasyonların oluştuğu gözlemlenmektedir. Yol tamirat makinelerimizin olmaması nedeniyle, arızalı noktaların tamiratları gerçekleştirilemediğinden takayyüdatlar (hız sınırlandırması) konulmuştur” denildi.

Yıldırım, metro projelerinin belediyelerden alınarak Ulaştırma Bakanlığı’na verilmesi ile ilgili bir soru üzerine de bu durumun projelerin daha hızlanmasını sağlayacağını söyledi.