İBB metrobüs projesinin ardından, bu hatta hizmet verecek otobüs arayışına girdi. Dönemin İBB Başkanı Kadir Topbaş, tüm itirazlara rağmen, Hollandalı Advanced Public Trasport Systems (APTS) adlı firmadan Phileas marka, 50 körüklü otobüs alınmasına karar verdi.
Otobüslerin tanesi 1 milyon 307 bin 950 Avro’ya, muadillerinin yaklaşık dört katı fiyata satın alındı. Otobüsler, İstanbul yollarının fiziki koşullarına uyum sağlayamadı. Teknik sorunları ve imalat hataları da olan otobüsler bir yıl sonra arızalanmaya başladı. Kısa sürede araçlar kullanılamaz hale geldi. Aydınlık’ın edindiği bilgilere göre, araçların sadece dörtte biri çalışır durumda. Ancak seyir halindeyken sık sık arızalandıkları ve yolda kaldıkları için hizmete çıkartılmıyorlar.
Araçlarda fabrikasyon hatası var
Aydınlık’tan Irmak Mete'nin edindiği bilgiye göre; araçlarda fabrikasyon hataları var. Otobüslerin bir kısmı çalışıyor fakat şoförler bu araçları kullanmak istemiyor. Şu an garajda bekletilen körüklü otobüsler, yedek parça temini için kullanılıyor.
Kadir Topbaş beraat etmişti
İBB’nin CHP’li üyesi Hakkı Sağlam, eski İBB Başkanı Kadir Topbaş hakkında “görevi kötüye kullanmak” suçlamasıyla şikayetçi olmuştu. Topbaş açılan davada 2014’te savunma yapmış, topu İETT’ye atmış ve ihaleyle ilgisi olmadığını savunmuştu. Mahkeme, Topbaş’ın beraatine karar vermişti.