İhracatın Yıldızları Ödüllerini Aldı



Türkiye'nin ihracat hamlesine yön veren firmaların başarılarının tescillendiği 'İhracatın Yıldızları 2011' yarışmasının ödülleri sahiplerini buldu. Cumhuriyetin 100. yılı için 500 milyar dolar hedef üstlenen ihracatın bu yöndeki gelişimine katkı olması ve ülke ekonomisindeki payının artırılması amacıyla düzenlen yarışmaya, 2011 yılı için 500'ü aşkın başvuru oldu. Jüri tarafından 110 finalistin belirlendiği yarışmada 7 kategori ve özel değerlendirmeler kapsamında 25 firma ödül almaya hak kazandı.

Türkiye ekonomisinde ihracat payının artırılmasına öncülük eden Orhan Holding, '2011 İhracatın Yıldızı' ödülünü alırken '10. Yıl Büyük Ödülü'nü almaya Türk Hava Yolları hak kazandı.

İhracatını 2011 takvim yılı içinde nominal olarak bir önceki yıla göre en fazla artıran firmaların değerlendirildiği 'İhracat Performans' kategorisinde Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları AŞ birincilik, İzmir Demir Çelik Sanayi AŞ ikincilik, İskenderun Demir ve Çelik Fabrikaları AŞ ise üçüncülük ödülünü almaya layık görüldü.

Türkiye'den ilk kez ihraç edilen ya da katma değeri oldukça yüksek veya geleneksel ürün - pazar konseptinin dışında ürün ihracatı gerçekleştiren firmaların değerlendirmeye alındığı 'Kreatif Ürün' kategorisinde sırasıyla Karadeniz Holding birinci, Nortel ikinci, Anadolu Tıp ise üçüncü oldu.
    
Miktar ya da nominal ihracat geliri düzeyine bakılmaksızın, en fazla sayıda ülkeye ihracat gerçekleştiren ya da herhangi bir ürünün ilk kez ihracatını gerçekleştiren firmaların değerlendirmeye alındığı 'Yeni Pazar - Pazar Çeşitliliği' dalında Elginkan birinciliğe, HMS ikinciliğe, Yüksel Tohumculuk üçüncülüğe değer bulundu.
    
Dedem Osmanlı Çarıkları'nın birinci olduğu tanıtım, pazarlama ve sipariş işlemini internet/e-ticaret platformları üzerinden yapmış olan firmaların değerlendirmeye alındığı 'e-İhracat' kategorisinde Çevik Flowers ikinci, Kastaş Kauçuk ise üçüncü oldu.
    
Ulaştırma (navlun dahil), turizm, haberleşme, inşaat, sigorta hizmetleri ile mali hizmetler, bilgisayar ve bilgi hizmetleri, patent ve lisans komisyonları, ticari ve ticaret bağlantılı diğer hizmetler, finansal kiralama hizmetleri, çeşitli teknik hizmetler, kişisel-kültürel ve eğitsel hizmetlerin değerlendirilmeye alındığı 'Hizmet İhracatı' alanında ilk 3'e sırasıyla MADO, Enocta ve Hitit Bilgisayar şirketleri girdi.

Yabancı ülke kanunlarına göre yurt dışında kurulmuş ve Türkiye'de ilgili Türk ticari mevzuatına göre faaliyet gösteren yabancı şirketler ile Türkiye'de yabancı yatırımcılar tarafından kurulmuş veya iştirak edilmiş sermayesinin yüzde 50'sinden fazlası yabancı tüzel ya da özel kişilere ait firmaların değerlendirildiği 'Dış Sermayeli İhracat' kategorisinde ise Bosch Türkiye birincilik, Socar Turkey ikincilik, Contitech ise üçüncülük ödülünü almaya hak kazandı.
    
Seçici kurul tarafından özel nitelik taşıyan faaliyetlerinden dolayı öne çıkan firma, kurum ve kuruluşların değerlendirmeye alındığı 'Özel Ödüller' kategorisinde de Babasultan Köyü, Ramsey, Er-Bakır, Royal Halı ve Erensan firmaları ödüle değer bulundu.

Michel Akavi: Yarışma, Türkiye ihracatının gelişmesi için çok önemli

Dünya Gazetesi ve DHL Express işbirliğiyle düzenlenen ve Akbank'ın ana sponsorluğunu gerçekleştirdiği yarışmanın ödül töreninde konuşan DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, küreselleşmenin gereği olarak ihracatın öneminin tüm dünya ülkeleri için yadsınamaz bir gerçek olduğunu söyledi.
 Türk ekonomisine yön veren performansların başında ihracatın hiç kuşkusuz ilk sırada yer aldığını anlatan Akavi, ''Türkiye, 2023 hedeflerine yürürken yapılan her ihracat hamlesi ülkemizde de ticaretin gelişmesine, yeni iş olanakları oluşturulmasına, işsizlikle mücadelede önemli rol oynuyor'' dedi.
    
Akavi, tüm bu olgulardan yola çıkarak 10 yıl önce hayata geçirdikleri yarışmanın Türkiye ihracatının gelişmesi, ekonomi içindeki payının artması, zenginleşmesi ve çeşitlenmesi açısından büyük önem taşıdığını kaydederek yarışmaya her geçen yıl ilginin artmasının kendilerini çok daha büyük şevk ve heyecanla yollarına devam etmeleri açısından olanak tanıdığını dile getirdi. Akavi, ''Türkiye'nin ihracatçı firmalarına yönelik alanında marka organizasyonu haline gelen bu yarışma ile ülke ekonomisine katkı sağlamayı önümüzdeki yıllarda da sürdüreceğiz'' diye konuştu.

Hakan Güldağ: Kazananının çok, kaybedeninin olmadığı bir etkinlik
    
Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ ise Türk ihracatçısını teşvik ederek Türkiye'nin ihracatına omuz vermeyi amaçlayan yarışmada 10 yılı geride bırakmanın heyecan verici olduğunu, adı yarışma olsa da organizasyonun kazananının çok, kaybedeninin olmadığı bir etkinlik olduğunu söyledi.
 Güldağ, ''Rekabet koşullarının her geçen gün daha da ağırlaştığı uluslararası alanda, Türk ihracatçılarına destek olmak ve başarılarına tanıklık etmek için bundan sonra da bu çabamızı aynı şevkle sürdüreceğiz'' dedi.

Kaan Gür: İhracatçılarımız şu ana kadar çok başarılı bir performans sergiledi
    
Akbank Ticari ve KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür de Türkiye'nin rotasını 2023 yılına kadar dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasında yer almaya çevirdiğine dikkati çekerek şunları ifade etti:

''Ülkemizin bu hedefe ulaşmasında ihracat yapan şirketlerimize de çok büyük sorumluluk düşüyor. İhracatçılarımız şu ana kadar çok başarılı bir performans sergiledi. Global krizin en kötü dönemi olan 2009 yılında dahi toplam ihracatımızı psikolojik sınır olan 100 milyar doların üstünde tutmayı başardılar. Avrupa pazarındaki sorunlara rağmen, 2012'nin ilk çeyreğinde ihracat hacmi geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 12 artış gösterdi. Bu yüksek performans sebebiyle ihracatçılarımızı tebrik ediyoruz.''