Ikea ve MediaMarkt Yatırımlara devam ediyor


Ululsararası mağaza zincirleri Ikea ve MediaMarkt Türkiye'de izledikleri yayılımcı ve agresif politikaya devam ediyorlar. Yeni hizmet noktalarının açılışı sebebiyle yapılan açıklamalarda söz birliği etmişçesine 'üç mağazayla sınırlı kalmayacağız' ifadesi kullanıldı.

Maya Holding A.Ş.'nin ana hissedarı olduğu MAPA Mobilya ve Aksesuar A.Ş. ile iş ortaklığı faaliyetinde işletilen Ikea, Türkiye'deki üçüncü İstanbul'daki ikinci mağazasını Bayrampaşa'da açtı. Çoğunluk için daha iyi günlük yaşam oluşturmak" vizyonuyla hareket eden Ikea'nın olduğunca fazla kişiye ulaşmak için yatırımlarına hızla devam ettiği belirtilen açıklamada, 2005 yılında Türkiye'de ilk mağaza açılışıyla "ilk 4 yılda 4 mağaza" hedefini açıklayan şirketin bu hedefe ulaşmak için büyük bir adım daha atmış olacağı belirtildi.

Şirketin dünya üzerindeki 266. noktası olduğu belirtilen ve 50 milyon euro'luk yatırım yapılan mağaza, 28 bin 800 metrekare büyüklüğünde ve 7 binden çeşitten fazla ürün bulunduruyor. Hal-Otogar Bayrampaşa yolu üzerinde yer alan mağaza, haftanın her günü 10.00-22.00 saatleri arasında hizmet verecek. Ikea'nın önümüzdeki 4 yıl içinde Adana, Ankara, Antalya ve Bursa mağazalarını açmayı hedeflediği kaydedildi.

Avrupa'da 14 ülkede 470 mağazası olan elektronik marketi zinciri MediaMarkt ise Türkiye'deki üçüncü ve en büyük mağazasını İstanbul ve Eskişehir'den sonra 11 Kasım'da Forum Mersin'de açacak.

Üçüncü şehir olarak Mersin'i seçmelerinde, kentin bölgenin gelişen en önemli şehirlerden biri olmasının yanı sıra genç bir nüfus ve yüksek potansiyelinin etkili olduğunu belirten MediaMarkt Genel Müdürü Mustafa Altındağ, "Türkiye planımız hızla büyüyor. Sadece 3 mağaza ile sınırlı kalmayacağız. Büyükşehirlerin yanı sıra diğer Anadolu kentlerinde mağazalarımızın yatırımı sürecek. Eskişehir ve Mersin bunun en önemli bir göstergesi" ifadesini kullandı.