İmar Barışında Tapular Nasıl Alınacak?



İmar barışı ile yaklaşık 13 milyon yapının imar ve ruhsat sıkıntısı son buluyor. Bu uygulama ile vatandaşların devletle ihtilaflı durumunun ortadan kaldırılması, imara aykırı, ruhsatsız veya ruhsat eklerine aykırı yapıların kayıt altına alınması yoluyla bu yapılara yasallık kazandırılması planlanıyor.

Kaçak konut ve yapıya sahip vatandaşların imar barışı başvuruları büyüyor. Son verilere göre, 4 milyonu aşkın başvurunun geldiği imar barışı için vatandaşlar tarafından toplam 1 milyar 643 milyon 280 bin TL ödeme yapıldı.

8 Haziran'da başvuruların alınmaya başlandığı imar barışında başvurular e-devlet üzerinden yapılabiliyor. Başvurular 31 Ekim 2018 tarihine kadar devam edecek. Ödemelerin ise 31 Aralık 2018 tarihine kadar yapılması gerekecek.

Emlak Kulisi'nde yer alan habere göre; imar barışı başvurusu onaylanan konut ve yapı sahipleri yapı kayıt belgesi alabilecek. Vatandaşlar, bu belgeyi istediği şekilde kullanabilecek. İsteyenler aboneliklerini alabilecek, isteyenler yapısı hakkında çıkan para veya yıkım cezasından kurtulabilecek. Yapı kayıt belgesi ile tapu almak da mümkün olacak. Peki, imar barışında tapular nasıl alınacak?

Reklam Goruntulenme Bolumu

Tapu alma süreci
İmar barışı kapsamında tapunun alınabilmesi için öncelikle kat mülkiyetinin tesis edilmesi gerekiyor. Yapı Kayıt Belgesi alındıktan sonra yapı ruhsatı alıp da yapı kullanma izin belgesi almamış veya yapı ruhsatı bulunmayan yapılarda, yapı kullanma izin belgesi aranmaksızın kullanım maksadı değişiklikleri de dahil olmak üzere tapuda cins değişikliği ve kat mülkiyeti tesisi yapılabilmesi için gerekenler şu şekilde sıralanıyor:

1) Yapı Kayıt Belgesi,

2) Mevcut yapının veya yapıların dış cepheler ve iç taksimatı bağımsız bölüm, eklenti, ortak yerlerinin ölçüleri ve bağımsız bölümlerin konum ve büyüklüklerine göre hesaplanan değerleriyle oranlı arsa payları, kat, daire, iş bürosu gibi nevi ile bunların birden başlayıp sırayla giden numarası ve bağımsız bölümlerin yapı inşaat alanı ve yapı maliklerini de gösteren ve mimar tarafından yapılan ve ana gayrimenkulün yapı maliki veya bütün paydaşlarının imzaları alınarak imzalanan ve elektronik ortamda Tapu Müdürlüğüne ibraz edilen proje,

3) İmar planlarında umumi hizmet alanlarına denk gelen alanların terk edildiğine ilişkin ilgili belediyesinden alınan belge,

4) Bağımsız bölümlerin kullanılış tarzına, birden çok yapının varlığı halinde bu yapıların özelliğine göre hazırlanmış, kat mülkiyetini kuran yapı maliki veya malikleri tarafından imzalanmış yönetim plânı,

5) Yapı Kayıt Belgesi ile zemin ve mimari proje uyumunu gösteren özel harita mühendislik büroları veya Lisanslı Harita Kadastro Büroları (LİHKAB) tarafından düzenlenmiş olan zemin tespit tutanağı.

Bu belgelerle müracaat edildikten sonra, daha evvel Yapı Kayıt Belgesi için ödenen meblağ kadar bir bedelin ödenmesi gerekiyor. Akabinde tapu müdürlüğünce belirtilen işlemler gerçekleşiyor.