Birlikten kuvvet doğar diyen birbirini tanımayan ama aynı ürünleri satın alan
tüketicilerin internet üzerinde biraraya gelerek toplu satın alma gücü
yarattıkları ve indirim elde ettikleri e-ticaret platformu
firsatciyiz.com, ilginç bir proje hazırlıyor. Projeyle ev almak
isteyenler internette biraraya gelip tek başına alamadığı eve ortak olabilecek.
"İnsanları internette bir araya getirerek toplu alımda yapılan indirimden
faydalandırmaya çalışıyoruz, kooperatif mantığı ile üretici ve toplu alıcının
bir araya gelmesine aracılık yapıyoruz" diyen Firsatciyiz. com'un sahibi
Emrah Kaya, büyük inşaat firmalarıyla ev satışı için
görüşmelere başladıklarını belirtti. Bina için topraktan anlaştıklarını kaydeden
Kaya, 60 dairenin toplu alımında fiyatın neredeyse yarı yarıya düştüğüne dikkat
çekti.
1 yılda 60 bin üyeye ulaştı
Yakında araba ve ev satışına da başlayacaklarını anlatan Kaya " İnsanlar
ürünün fiyatının düşmesi için daha fazla alıcı olması gerektiğini biliyor. Bu
şekilde arkadaşlarını arayıp ürünü tavsiye ediyor, biz de sitenin pazarlamasını
yapmak zorunda kalmıyoruz" diye konuştu. Türkiye'deki büyük şirketlere gençlik
pazarlama stratejileri yaratan youtholding'in sahibi Emrah Kaya'nın bir
müşterileri için geliştirdikleri modeli uyguladığı internet sitesinin üye sayısı
1 yılda 60 bini buldu. Bu internet sitesinin dünyada bir ilk olduğunu iddia eden
Kaya yakında Dubai'de kurdukları benzer bir site ile tüm dünyaya lüks tüketim
ürünleri satmayı planlıyor.
'Talep arttıkça fiyat düşüyor'
Emrah Kaya, sistemin nasıl işlediğini ise şöyle anlattı: Seçtiğimiz bir ürün
için üretici firmaya başvuruyoruz. Örneğin 100 liralık bir ürün için 50 adedinin
toplu fiyatını alıyoruz. Ürünü internet sitesine koyup talep sayısı arttıkça
ürün fiyatının kaça düşeceğini gösteriyoruz. Böylece en ucuz fiyatı almak için
başvurular başlıyor. Başvuran herkesin kredi kartında ürün fiyatı geçici olarak
bloke ediliyor. 8 günün sonunda ürün hedef fiyata düşünce bloke kaldırılıyor ve
3 gün içinde müşteriye ulaşıyor.
'Sınıf bile sattık'
Şimdiye dek pek çok ürünü benzer yöntemle sattıklarını anlatan Emrah Kaya
"Kimi zaman hizmet ürünleri de sattık. Örneğin bir dil kursunda sınıf istedik.
Kişi başı bin 500 olan kurs ücretini sınıfı kapatınca 500 liraya indirdik.
Birbirini hiç tanımayan alıcılar toplu alım gücü oluşturup aynı sınıfta
toplandı" dedi.