İşadamlarının gözde yatırım alanı olmaya devam eden
alışveriş merkezleri (AVM) Türkiye genelinde
218'e ulaştı. Birçok AVM yatırımcısının yaptığı yatırımdan
dolayı pişman olduğunu ancak olası bir toparlanma durumunda yeniden AVM yatırımı
yapmak istediklerini dile getiren Jones Lang Lasalle Türkiye Alışveriş Merkezi
Yönetim Direktörü Ercüment Alptekin, "Birçok işadamı AVM
yatırımını isim yapmak ya da statü kazanmak için yapıyor" dedi. Özellikle
Anadolu'da bu durumun yatırımcılar arasında husumete neden olduğunu dile getiren
Alptekin şöyle konuştu: "AVM yatırımı popülarite sağlıyor ve bundan hoşlanan
işadamları var. Adı sanı olmayan adamlara Cem Boyner'in gelip selam vermesi,
hatrını sorması ya da karşılıklı oturup iş konuşmak ciddi bir haz veriyor. O
yüzden iş başarılı olmasa da yatırımcı bu alana yatırım yapmaktan
vazgeçmiyor."
İkisi bir arada AVM
Yeni moda AVM yatırımının outlet'ler olduğunu ancak sonradan outlet'e
dönüştürülen AVM'lere anlam veremediğini belirten Alptekin, "Hem markalarda hem
de yatırımcıda 'outlet olursa hayatımız kurtulur mantığı' var. A gelir grubuna
hitap eden AVM'ler kriz nedeniyle B ve C'yi kapmak için bu yola giriyorlar.
Halbuki Ferrari'den Doğan çıkarmak yerine Ferrari'nin bir üst modelini nasıl
üretiriz ona bakmaları lazım. Herkes birbirinin aynı. Yakında farklılaşmak adına
ikisi birarada AVM'ler gelirse şaşırmayın" diye konuştu.
Bu ısrar niye?
Beylikdüzü ve Bahçeşehir bölgelerine AVM yatırımı yapmak için ısrarcı olan
yatırımcıların olduğunu vurgulayan Alptekin, "O bölgede insanlar şehir
merkezlerine kaçarken AVM yatırımı yapmak için ısrar etmelerini anlamıyorum. 2
AVM'yi kaldırabilecek bir bölgeye 6 AVM yaparsan çok farklı olmadığı sürece
başarısızlıkla sonuçlanır" dedi. Bu dönemde Doğu ve Güneydoğu Avrupa ile yönetim
işbirliklerine hazır olmak gerektiğini vurgulayan Alptekin, "Bu şekilde Türk
markalarını yurtdışındaki AVM'lere taşıyabileceğiz" dedi.
'Kiracılar ayrı bir ırk, anlamak mümkün değil'
AVM kiracılarını yeryüzündeki dördüncü ırk olarak nitelendiren Alptekin,
"İnsanlar, hayvanlar, bitkiler ve AVM kiracıları. Kiramı ödeyemiyorum kiramı sil
ya da düşür diyor ardından da 'abi yandaki dükkan boşsa bana kiraya ver' diyor.
Ben bu çelişkiyi çözemedim" diye veryansın ediyor Alptekin. Kiracı - AVM
yönetimi arasındaki kira sürtüşmelerinin, mağazalar istedikleri ciroları yapana
kadar devam edeceğini ifade eden Alptekin, "Tüketicinin cebindeki paranın değeri
arttı. Vakko, Beymen gibi markalar yerine Defacto, LCWaikiki gibi markaların ön
plana çıktı. Firmaların bu değişimi doğru yorumlayıp maliyeti azaltmaya değil
satışı artırmaya yönelik stratejiler uygulamaları gerekiyor"
dedi.