'İşadamı Tanınmak için AVM Yatırımı Yapıyor'



İşadamlarının gözde yatırım alanı olmaya devam eden alışveriş merkezleri (AVM) Türkiye genelinde 218'e ulaştı. Birçok AVM yatırımcısının yaptığı yatırımdan dolayı pişman olduğunu ancak olası bir toparlanma durumunda yeniden AVM yatırımı yapmak istediklerini dile getiren Jones Lang Lasalle Türkiye Alışveriş Merkezi Yönetim Direktörü Ercüment Alptekin, "Birçok işadamı AVM yatırımını isim yapmak ya da statü kazanmak için yapıyor" dedi. Özellikle Anadolu'da bu durumun yatırımcılar arasında husumete neden olduğunu dile getiren Alptekin şöyle konuştu: "AVM yatırımı popülarite sağlıyor ve bundan hoşlanan işadamları var. Adı sanı olmayan adamlara Cem Boyner'in gelip selam vermesi, hatrını sorması ya da karşılıklı oturup iş konuşmak ciddi bir haz veriyor. O yüzden iş başarılı olmasa da yatırımcı bu alana yatırım yapmaktan vazgeçmiyor."

İkisi bir arada AVM

Yeni moda AVM yatırımının outlet'ler olduğunu ancak sonradan outlet'e dönüştürülen AVM'lere anlam veremediğini belirten Alptekin, "Hem markalarda hem de yatırımcıda 'outlet olursa hayatımız kurtulur mantığı' var. A gelir grubuna hitap eden AVM'ler kriz nedeniyle B ve C'yi kapmak için bu yola giriyorlar. Halbuki Ferrari'den Doğan çıkarmak yerine Ferrari'nin bir üst modelini nasıl üretiriz ona bakmaları lazım. Herkes birbirinin aynı. Yakında farklılaşmak adına ikisi birarada AVM'ler gelirse şaşırmayın" diye konuştu.

Bu ısrar niye?

Beylikdüzü ve Bahçeşehir bölgelerine AVM yatırımı yapmak için ısrarcı olan yatırımcıların olduğunu vurgulayan Alptekin, "O bölgede insanlar şehir merkezlerine kaçarken AVM yatırımı yapmak için ısrar etmelerini anlamıyorum. 2 AVM'yi kaldırabilecek bir bölgeye 6 AVM yaparsan çok farklı olmadığı sürece başarısızlıkla sonuçlanır" dedi. Bu dönemde Doğu ve Güneydoğu Avrupa ile yönetim işbirliklerine hazır olmak gerektiğini vurgulayan Alptekin, "Bu şekilde Türk markalarını yurtdışındaki AVM'lere taşıyabileceğiz" dedi.

'Kiracılar ayrı bir ırk, anlamak mümkün değil'

AVM kiracılarını yeryüzündeki dördüncü ırk olarak nitelendiren Alptekin, "İnsanlar, hayvanlar, bitkiler ve AVM kiracıları. Kiramı ödeyemiyorum kiramı sil ya da düşür diyor ardından da 'abi yandaki dükkan boşsa bana kiraya ver' diyor. Ben bu çelişkiyi çözemedim" diye veryansın ediyor Alptekin. Kiracı - AVM yönetimi arasındaki kira sürtüşmelerinin, mağazalar istedikleri ciroları yapana kadar devam edeceğini ifade eden Alptekin, "Tüketicinin cebindeki paranın değeri arttı. Vakko, Beymen gibi markalar yerine Defacto, LCWaikiki gibi markaların ön plana çıktı. Firmaların bu değişimi doğru yorumlayıp maliyeti azaltmaya değil satışı artırmaya yönelik stratejiler uygulamaları gerekiyor" dedi.