İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi’nin (İSKİ), Teşvikiye Caddesi’nde
yaptığı "İçme Suyu ve Atık Su Kanallarının Rehabilitasyonu" çalışması sırasında
1200 yeraltı kablosu kopunca hayat durdu. İSKİ’ye bağlı yatay delgi aracının
pazartesi akşamı kazayla hatları koparmasından sonra, telefon, internet ve kredi
kartları için kullanılan pos cihazları çalışmadığı için esnafın işleri de durdu.
Caddedeki 6 banka şubesinde de işlem yapılamadı.
"7 bin TL zararımız var"
Mesut Yakut (Mağaza Sahibi-29): "Pazartesi günü hatlar gitti.
Cep telefonlarımızla idare etmeye çalışıyoruz. İki günde 7 bin TL zarar
ettik."
"Telefon yok, sipariş yok"
Fikret Yorulmaz (Kafe Sahibi-56): "Biz siparişle çalışıyoruz.
Telefonlar çalışmadığı için hiç iş yapamıyoruz. Kafeye gelenler de kredi
kartlarını kullanamadığı için zor durumda kalıyor."
"Müşteriler geri dönüyor"
Erdoğan Bayat (Mağaza İşletmecisi-23): "Teşvikiye Caddesi’nde
insanlar alışverişlerini kartla yapar. Gelenler pos cihazının çalışmadığını
öğrenince dönüyor. Zararımızı kim ödeyecek bilmiyoruz."