İspanya ve İtalya'da Üretimin Kısmen veya Tamamen Durması, Türk Seramikçiler için Fırsat Olacak



Seramiksan Satış ve Pazarlama Grup Başkanı Bülent Şamlı, seramikte Avrupa'nın önde ülkelerinden olan İtalya, ABD, İngiltere, İsrail ile Uzakdoğu ülkeleri başta olmak üzere 32 ülkeye ihracat yaptıklarını bildirdi. Şamlı, bir etkinliğe katılmak üzere geldiği Mersin'de yaptığı açıklamada, uzun yıllar tuğla üretiminde faaliyet gösteren Demirdöver ailesinin, seramik sektöründe de Seramiksan firmasıyla hizmet verdiğini söyledi. Türkiye'nin ilk 3 firması arasına giren Seramiksan'ın ürün deseninde de ilklere imza attığını, Türkiye'de ilk defa nanoteknoloji özellikli bakteri oluşumunu engelleyen karo imal ettiğini ifade eden Şamlı, hedeflerinin marka bilinirliğini artırmak olduğunu belirtti.
    
Manisa'nın Turgutlu ilçesinde 1960'lı yıllarda kurdukları Bloksan ile inşaat malzemesi üretimine başlayan Demirdöver ailesinin, 1990'lı yılların başında Seramiksan'ın temellerini attığını anlatan Şamlı, ''1994?te 1 milyon 500 bin metrekare olan üretim kapasitesini her yıl artırarak 2009'da 28 milyon metrekareye ulaştık'' diye konuştu.
 Seramiksan'ın, yer ve duvar karoları, sırlı ve teknik porselenler, bordür ve dekoratif ürünler, dış cephe kaplaması ve yapı kimyasalları ürettiğine işaret eden Şamlı, şöyle devam etti:
    
''Geçen yıl ağırlıklı olarak üretim alanlarına yatırım yaptık. Hedefimiz üretimde olduğu gibi marka bilinirliğini de artırmak. Bunu büyük oranda başardık. NanoTech Granit Karo serisi de bunlardan biri. Bu ürünün yüzeyindeki gözenekler özel bir işlemle kapatılıyor. Bu sayede kir ve leke tutmayan yapıya kavuşuyor. Nanoteknolojiyle üretilen granitlerle doğadaki bütün renk ve desenler yansıtabiliyor. Kendi mimarlarımızın tasarladığı ürünleri piyasaya sürüyoruz. Türkiye genelinde Seramiksan olarak 180 bayimiz var. Türkiye'nin hemen her yerinde varız.
    
İstikrarlı bir iç pazar ve ihracat dengemiz var. Firmalar genellikle döviz yükseldiğinde ihracata, düştüğünde ise iç pazara yönelirler. Bu da iç ve dış müşterilerde rahatsızlık yaratır. Ama biz, belirlediğimiz hedef doğrultusunda kurulduğumuz günden bu yana istikrarlı olarak üretimimizin yüzde 70'ini iç pazarda, yüzde 30'unu ise ihracata yönelik yapıyoruz. Bu da dengeyi sağlıyor. Bu oranlar satış politikamız. İtalya, ABD, İngiltere, İsrail ve Uzakdoğu ülkeleri olmak üzere 32 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bunlar arasında seramikte önemli bir yere sahip İtalya'ya da makarnadan sonra seramik ihraç eden ülke konumundayız. Hedefimiz geçen yıla göre yıllık ihracatı yüzde 20 oranında artırarak 135 milyon dolara çıkartmak.''
   
Büyüme önümüzdeki dönemde de devam edecek
   
Sektörün hızla büyüdüğünü, bunun önümüzdeki dönemde de devam edeceğine inandığını belirten Şamlı, son yıllarda yapılan lüks konutların, pazarın büyümesinde önemli bir yeri olduğunu vurguladı. Türkiye'nin dünyanın 6'ıncı, Avrupa'da ise İtalya ve İspanya'dan sonra 3'üncü büyük üretici olduğunu ifade eden Şamlı, şunları kaydetti:
    
''Aynı zamanda ülke olarak İtalya ve İspanya'dan sonra 3'üncü büyük ihracatçıyız. İspanya ve İtalya'daki firmaların üretimlerini kısmen veya tamamen durdurması, Türk seramikçiler için fırsat olacak. Bu amaçla kriz döneminde dahi üretimlerimizi kısmadan, yeni tesisler açarak ve istihdamı artırarak ilerliyoruz. Lavabo sektöründe ise Türkiye Avrupa'nın en büyük ihracatçısı konumunda. Seramik ülkemizde ileri bir teknolojiye sahip ve yüksek oranda katma değer yaratıyor. Otomotiv gibi ya da diğer sektörler gibi değil. Çünkü ithal girdilerle, ihracat yapmıyor. Direkt yerli girdilerle gerçekleştirilen üretimi ihraç ediyor. Dolayısıyla ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor.''