İstanbul 2010 Projeleri Yurtdışında



İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı’nın, turizm ve tanıtım etkinlikleri kapsamındaki yurtdışı tanıtım çalışmaları, dünyanın en prestijli turizm fuarlarından 'Londra World Travel Market'ın ardından 'Gyeonggi International Travel Mart'ta devam etti. 12-15 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen ve geçen yıl 302 firmanın 944 standının yer aldığı fuar, 135 bin 961 kişi tarafından ziyaret edildi.

Kapanış töreninde Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yanısıra İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı ve THY’nin de yer aldığı Türkiye standına, 'The Best Booth Operation Award' verildi. Bu ödülle, tüm fuar süresince en misafirperver ve en iyi işleyen stand olarak Türkiye seçilmiş oldu.

2008’den 2009’a Ajans çalışmalarının özeti niteliğindeki tanıtımlarda, ayrıca 2010 yılının belli başlı etkinliklerinin takvimi de Türkiye dışında ilk kez fuar ziyaretçileriyle paylaşıldı.

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti projeleri, 9-12 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen 'Londra World Travel Market'ta (WTM) turizm sektörünün profesyonelleriyle buluşmuştu. Ajansın üçüncü kez katıldığı ve bu yıl 30. yılını kutlayan fuarda, kapsamlı bir tanıtımla sunulan projeler, ilgiyle karşılanmıştı. Fuarın açılış gününde Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği basın toplantısını yaklaşık 70 kişilik bir basın grubu takip etti.

Tüm dünyadan önemli sektör temsilcilerini bir araya getiren WTM süresince, dünyadaki turizm trendlerine ilişkin çok sayıda tartışma ve oturum gerçekleştirildi. Turizm sektörü için ‘dünya buluşması’ olarak tanımlanabilecek ve geçen yıl 5 bin 615 katılımcıyı ağırlayan WTM, 26 bin 446’sı profesyonel toplam 50 bin kişi tarafından ziyaret edildi.