İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi

İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından 30 Aralık 2006 tarihinde açılan ihale süreciyle başladı. 30 Haziran 2008 tarihinde Yap-İşlet-Devret sistemi ile ihale edilen projenin, 13 Ocak 2009 tarihinde yüklenici firma ile sözleşmesi imzalandı.

Tarihi Yarımada’ya Topkapı Sarayı’nın hemen yanından çıkış yapan ve sekiz şeritli bir yol olarak her gün 75 bin aracın geçişini sağlayacak olan İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi, İstanbul 4 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma ve Yenileme Kurulu’ndan 20 Eylül 2010 tarihinde onay aldı.
İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi, Anadolu yakasında Göztepe üzerinden Selimiye’ye gelerek, Haydarpaşa’dan denizin altına giriş yapacak, Tarihi Yarımada’da ise Sarayburnu’ndan deniz üstüne çıkmaya başlayarak Kumkapı’dan Sirkeci-Florya sahil yoluna ulaşacak.

Ayrıca, 2010 Ağustos ayında Brezilya’da yapılan 34. UNESCO Dünya Miras Komitesi Toplantısı’nda alınan kararda, söz konusu tüp geçiş ile ilgili tehlikelere dikkat çekilmiş ve bu konuda Çevre Etki Değerlendirmesi raporlarının hazırlanması istenmişti.

Konuyla ilgili olarak pek çok meslek odası görüş bildiriminde bulunurken ‘İstanbul S.O.S.’de pek çok defa basın metni yayınladı.