ABD'nin 1 numaralı gezi dergisi 'Conde Nast
Traveler', son sayısında İstanbul'a geniş yer ayırdı. Derginin Mayıs sayısında Joan Juliet Buck tarafından kaleme alınan 14
sayfalık İstanbul yazısı, çeşitli fotoğraflarla süslendi.
Türkiye'nin New York Kültür ve Tanıtma Ataşeliğinden yapılan
basın açıklamasında, dergide yer alan İstanbul yazısının yaklaşık 1 milyon
dolarlık reklam değeri olduğu bildirildi.
Yazıda "İstanbul'un ihtişamından, turistlere sunduğu sonsuz
seçeneklerden, modern yüzünden ve tarihi çehresinden" detaylı olarak söz
edilirken yazarın İstanbul gezisinde ziyaret ettiği Ayasofya Müzesi, Ortaköy
Camii, Kapalıçarşı gibi kentin klasik turistik merkezleri ile Galeri Nev, Lucca
Restoran, Kanyon Alışveriş Merkezi, Al Jamal, Suada, Mikla Bar gibi modern
mekanlara da geniş yer verildi.
Yazar, New York'a dönüşünde İstanbul'un renkli hayatını,
hareketliliğini, hamamlarını, müziğini ve yemeklerini çok özlediğini de
belirtti.
Conde Nast Traveler dergisi, Mart 2009 sayısında da, Bodrum
konulu bir makale yayımlanmış ve Bodrum'dan "Yeni St. Tropez" olarak
bahsetmişti.
Kültür ve Tanıtma Ataşeliğinin açıklamasında, ABD genelinde 800
bin tirajı bulunan derginin, "trend belirleyen bir tüketici dergisi olduğu",
derginin 2 ay içinde Türkiye ile ilgili 2 geniş yazı yayımlamış olmasının büyük
önem taşıdığı ve bunun da Amerikalı turistlerin Türkiye'ye artan ilgisini
gösterdiği kaydedildi.
Bu arada, National Geographic Traveler dergisi de, Anastasia M.
Ashman tarafından kaleme alınan 2 sayfalık yazıda 2010 yılının Avrupa Başkenti
olan İstanbul'un "rüyalar kenti" olduğunu belirtti.
Yazıda, Sultanahmet semtindeki "Topkapı Sarayı, Ayasofya,
Sultanahmet Camisi, Rüstem Paşa Camisi, Kapalı Çarşı, Cemberlitaş Hamamı, Mısır
Çarşısı ve Yerebatan Sarnıcı" tanıtılıyor.