İşte Beklenen Metrobus



Karayolundaki toplu taşımayı geliştirmek için Topkapı-Küçükçekmece arasında düşünülen Metrobüs (Lastik tekerlekli metro aracı) projesi, İstanbul Boğazı’nı aşıp iki kıtayı birleştiren kesintisiz tercihli otobüs yoluna dönüştürüldü. 2011’de hizmete girecek Halkalı-Gebze arasındaki metro sistemi Marmaray’ın E5 Karayolu’ndaki alternatif haline gelen Beylikdüzü-Göztepe Metrobüs hattı için Boğaziçi Köprüsü’ndeki şerit sayısı altıdan yedi veya sekize çıkarılacak ve orta yol metrobüse ayrılacak.

Minibüse artık paydos
Metrobüs ilk etapta Avcılar - Topkapı arasında hizmete girecek. Trafiğin yoğun saatlerinde yolculuk süresi bir saati aşan bu güzergahta, metrobüsle 16 duraktaki durma süreleri dahil yolculuk yarım saat sürecek. 30 metrobüsle bir saatte 15 bin yolcu taşınacak. Şu anda bu güzergahtaki minibüs ve otobüsler saatte 13 bin yolcu taşıyordu. Metrobüs’ün hizmete girmesiyle 550 minibüs ve otobüsler E5’e çıkamayacak. Üç şeritte maksimum 6 bin olan araç kapasitesi, beş şeritte 7500 araca çıkarıldı. Minibüs ve otobüslerin güzergahtan kaldırılması ve metrobüs’ün otomobil kullanımındaki caydırıcılığını da buna eklendiğinde E5’in transit yolculuğunda önemli bir rahatlama olacak.

Boğaziçi Köprüsü sekiz şerit
Bu hatta tek biletle yolculuk yapılacak. Avcılar Topkapı’dan sonra Beylikdüzü-Göztepe arasında olacak. Belediye E5’te olduğu gibi şerit genişliğinin 3.50 metreden 3.25’e indirilmesi ve ortadaki aydınlatmanın kaldırılarak Boğaziçi Köprüsü’nün toplam altı şeritten sekiz şerite çıkarılması, ortadaki iki şeritin metrobüse ayrılması planladı. Karayolları da onay verirse Beylikdüzü’nden Göztepe’ye kesintili ya da iki hatta metrobus yolculuğu yapılabilecek. İstanbullular, metrobus ile karayolunda daha konforlu, daha kısa sürede ve daha ucuza seyahat etme imkanına kavuşacak.

Okullar açılmadan devrede
15 Eylül’den önce hizmete girecek ve 1000 kadar minübüs ve otobüsü bu güzergahtan kaldıracak olan Metrobüs, otomobil kullanımında da yüzde 15 azalma sağlayacak.