İzmir, Doğru Tanıtılmıyor



Türkiye’de ve 10 ülkede 3 bin 300 kişiyle konuşuldu. Ülkemize gelen yabancı misafirlerin yüzde 94’ünün İzmir’le ilgili hiçbir bilgileri olmadığı ortaya çıktı

İzmir’i yönetenlerin, ileri gelenlerinin, Türkiye’nin üçüncü büyük kentine dair pek çok algısı bu anketle sarsıldı.

‘Ticari’ kimliği de bilinmiyor

İZMİR Kalkınma Ajansı (İZKA), dünyaca ünlü reklam şirketlerinden oluşan ortaklığa anket yaptırdı. Çarpıcı sonuçlar çıktı. Buna göre bu yıl Türkiye’yi ziyaret eden yabancıların yüzde 94’ü İzmir’i tanımıyor. Ülke genelinde işaleminin yüzde 68’i ise İzmir’i, ‘turizm kenti’ olarak görüyor. Bu grubun yalnızca yüzde 18’i, İzmir’i bir ‘ticaret kenti’ olarak kabul ediyor. Art Grup Başkanı Fehmi Özkan, şu bilgileri verdi:

Tanıtımda ciddi eksiklik var

“İZMİR’DE 600, Türkiye’de 17 kentte 2 bin yerliyle; yine Türkiye’de ve 10 ülkede 700 yabancıyla görüştük. Bu sene Türkiye’yi ziyaret etmiş yabancılara, İzmir’i neden tercih etmedikleri sorulduğunda, yüzde 94’ü İzmir hakkında hiçbir bilgileri olmadığını dile getirdi.” Özkan, bu sonuçların İzmir’in doğru tanıtılmasının önemini açıkça ortaya koyduğunu da sözlerine ekledi.

Gelen mest oluyor

İZMİR’E gelenlerin yüzde 81’i memnun ayrılıyor. Yüzde 84’ü ikinci kez geliyor. Yüzde 74’ü  İzmir’i arkadaşlarına tavsiye  ediyor. İzmir, zenginliklerini yeterince kullanamıyor.

Yaşayanı memnun

FEHMİ Özkan, İzmirlilerin yüzde 83’ünün, ‘bu kentli’ olmaktan ve ‘burada’ yaşamaktan ‘memnun’ olduğunu dile getirdiğini söyledi. Özkan, “Ülke genelinde fikir önderlerinin yüzde 72’si de  İzmir’de yaşamayı diledi” dedi.

Şaşırtıcı sonuç

TÜRKİYE’DE iş insanlarının yüzde 68’inin, ‘liman, tarım ve ticaret kenti İzmir’i, yalnızca ‘turizm kenti’ olarak bildiklerini ifadesi etmesi, anketin belki de en şaşırtıcı  sonucu oldu. İşaleminin yalnızca yüzde 18’i, İzmir için ‘ticaret  kenti’ nitelendirmesini yaptı.

Algı değişmeli

KRİZ nedeniyle yabancı yatırımcı oranının düştüğünü de ifade eden Fehmi Özkan, ilginç bir de tespit yaptıklarını söylüyor. Özkan,  “İzmirli öncelikle İzmirliyle iş yapıyor. Ardından Avrupa ülkeleri geliyor. Yabancıya gidene kadar kendi içimizdeki İzmir algısını değiştirmemiz gerekiyor” diyor.