İzmir Ticaret Odası'nın (İTO) kentin logosu ve
sloganını halkın oylarıyla belirlemek için başlattığı kampanyaya yapılan
eleştirilerin ardından başlayan tartışma kızıştı. İTO dün gazetelere tam sayfa
ilan verip oylamaya sunduğu 10'ar logo ve sloganı tanıtarak, halkı oy kullanmaya
çağırdı. Buna tepki gösteren İzmir Reklamcılar Derneği (İRD) de aynı gün
gazetelere ilan verdi.
Daha önce düzenledikleri basın toplantısıyla İTO'nun
kampanyasını eleştiren İRD yetkilileri, verdikleri ilanda da kentin logosunun
İTO'nunki gibi belirlenmiş eserlerin oylanmasıyla değil, bu konuda düzenlenecek
bir yarışmayla belirlenmesi çağrısında bulundu.
Kent kimliği
"İzmir'i en iyi kimler anlatır" başlıklı ilanda, "Bir kentin 'kent kimliği',
onu en iyi kavrayan yaratıcı beyinlerin ellerinde yükseldiğinde daha değerlenir.
Çünkü o kent; o beyinleri besler, o beyinler de kenti. Bu kentin reklam
yaratıcıları olarak, İzmir'in kimliğini doğru ve yerinde belirleyecek şartları
oluşturarak, tüm yaratıcılara ve sanatçılara açık, bir yarışmada, doğru bir ruh
ve öngörüyle logosunun oluşturulması için bir çağrıda bulunuyoruz. İletişimin
İzmir'deki öncü birliği olarak, yüreğimiz ve emeğimizle İzmir için tüm bilgi
birikimimizi paylaşmaya hazırız" ifadeleri kullanıldı.
Konuşmadı
İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, konuyla ilgili açıklama yapmazken,
İRD Başkanı Merih Sezgin, "Kente logoyla sahip çıkılmaz. İTO'nun belirlediği
logoların İzmir ile alakası yok. İTO, kendi içindeki ilgili meslek komitesine
bile konuyu danışmadı. Halkın gündemi, İzmir logosu değil, geçim derdi.
Vatandaş, bizi bile kınayabilir. Logoyla ilgili kararı, kentin ileri gelenleri,
valilik, belediye başkanı, kalkınma ajansı verir. Bu ortak karar halka
benimsetilir. Benimsetilme de yarışmayla olur. Bu yarışmayı İTO da açabilirdi,
ama yapmadı. İTO, niye bize danışmıyor" dedi.