Kabataş-Bağcılar Toplu Taşım Süresi Kısalıyor



İstanbul Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararı ile Sultanahmet Meydanı ve çevresi yapılan düzenlemeler ile trafikten arındırılıyor. Etap etap uygulanmakta olan proje ile yayalaştırılan Sultanahmet ve Beyazıt Meydanları dışında kalan diğer kısımlar da 1 Ocak 2011 tarihinden itibaren yayalaştırılacak. Resmi araçların 24 saat giriş-çıkış yapabilmesine imkan tanınırken, yayalara bırakılmış alanlarda park yapılması ve seyyar satıcılar ise yasaklandı.

Eminönü bölgesinin yerli ve yabancı turistler tarafından yoğun olarak kullanılan Ragıp Gümüşpala, Prof. Dr. Cemil Birsel, Nuruosmaniye ve Ankara Caddeleri arası (Sultanahmet ve Beyazıt Meydanları ile Sirkeci - Tahtakale arası) yayalaştırılmış olacak. Böylece dar sokaklara sahip çarşı alanlarında, yaya dolaşımı rahatlarken, trafik yükü de azalacak. Yayaların alışveriş - gezi ihtiyaçları, taşıtların yarattığı gürültü ve hava kirliliğinden arındırılmış olarak sağlanacak.

Yaya bölgesinde bina ve iş yerlerinin yükleme, boşaltma ve diğer ihtiyaçları için akşam 20.00’den sabah 10.00’a kadar araç giriş-çıkışı serbest. Turist otobüslerinin güzergahındaki Yerebatan Caddesi de trafiğe kapatıldı. Bunun yerine Alemdar – Alay Köşkü Caddesi kullandırılarak, Yerebatan Sarayı’nın ağır taşıt trafiğinden etkilenmesi de önlenmiş oldu.
 
Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından onaylanan “Sultanahmet Meydanı Zemin Kaplaması ve Peyzaj Rehabilitasyon Projesi” kapsamında mevcut döşeme kaldırılarak, Bergama’daki ocaklardan çıkarılan ve bölgenin tarihi yapısına uygun şekilde işlenen “Tamburlanmış Osmanlı Graniti” kullanılacak. Bizans Devri’ne ait Örme Sütun’un restorasyonuna da ilgili Kurul’un onay ve gözetiminde başlandı.

Proje kapsamında yaklaşık 20 Bin m2 peyzaj alanının yanı sıra Meydandaki havuz da rehabilite edilecek. Sultanahmet Meydanı Zemin Kaplaması ve Peyzaj Rehabilitasyonu çalışmalarının Temmuz 2011’de bitirilmesi ön görülüyor.

Kabataş – Bağcılar hattına 37 ek tramvay

Başkan Kadir Topbaş tarafından ilk örneği basına tanıtılacak olan ve Kabataş – Bağcılar hattında artan yolcu talebini karşılamak üzere satın alınan 37 adet düşük tabanlı tramvay aracının tamamı testlerden geçirildi. Hizmete gireceklerle birlikte araç sayısı 92’ye çıkacak. Sefer aralığı ise 5 ve 2,5 dakikadan 4 ve 2 dakikaya inecek. Araçlar, düşük tabanlı olduğundan araç içerisinde herhangi bir basamak veya engel bulunmuyor. Bu sayede engelli yolcular, araçların içinde de rahat hareket edebilecek.

Yolcu ve sürücü bölümleri, klimalar ile iklimlendirildiğinden İstanbullular, mevsim şartlarından olumsuz etkilenmeyecek. Araç içinde yolcu hareket serbestliği açısından optimum koltuk yerleşimi tasarlandı. Araç tasarımında, İstanbul lalesinden esinlenerek ön kabine lale formu uygulandı.

Teknik Özellikler:

Toplam Cer (motor) gücü  600 kW
Maksimum Hız   70km/s
Minimum Acil frenleme ivmesi  2,8m/s
Çarpışmada tampon dayanım yükü 40 ton

En son teknolojik yenilikler İstanbul araçlarında uygulandı

Cer motorları (elektrikli tahrik motorları) hızlı tren teknolojisinde kullanılan motorlar olup, ilk defa İstanbul’da seri imalat olarak bu tramvayda kullanıldı. Tam korumalı kabin, olası çarpışmalarda makinisti koruyacak şekilde tasarlandı. Yüksek acil frenleme ivmesi ile daha emniyetli yolcu trafiği hedeflendi. Araç, sürücünün dikkatini sürekli aktif tutmak üzere son sistem ölü adam tutamağı ile dizayn edilmiş ve makinistin bayılması vs. durumlarda emniyetli olarak aracın durması garanti edilmiştir. Araçların içi de kapalı devre kamera sistemi ile araç içi güvenlik ve seyahat emniyeti arttırılmıştır. Araçlar, GPS ile hat boyunca takip edilebilecek.