Yıllarca süren ihaleler sonrası Koç Holding’e 'genişletilerek' 40 yıllığına devredilen İstanbul'daki Fenerbahçe-Kalamış Yat Limanı’nın genişletme projesi için Bakanlığa başvuruda bulunuldu.
BirGün’den İlayda Sorku’nun haberine göre; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından çevresel etki değerlendirmesi (ÇED) süreci başlatılan proje hayata geçirilirse yat kapasitesi bin 288’den 2 bin 120’ye çıkarılacak, toplam alan 437 bin 788 metrekareye ulaşacak.
Projede mendirek 36 bin 158 metrekareye, iskele 4 bin 54 metreye çıkarılacak; ayrıca bin 997 metrekarelik deniz dolgusu yapılacak. Kara alanında ise 12 bin 321 metrekare ticari alan, 5 bin 482 metrekare idari ve teknik alan, 22 bin 87 metrekare kapalı otopark, 13 bin 742 metrekare açık otopark ve 9 bin 150 metrekare çekek alanı planlandı.
Projeye konu alan, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından II. derece doğal sit ve III. derece arkeolojik sit olarak ilan edilen Fenerbahçe Yarımadası’nda yer alıyor. Bakanlık komisyonlarının verdiği izinlere rağmen Kadıköy halkı yıllardır marina projelerine karşı mücadele ediyor.
Ne getirecek?
Yıllardır özelleştirmeye karşı mücadele eden Kadıköy halkı, genişletme projesiyle birlikte yaşanacak sorunları defalarca gündeme getirdi:
• Yapılaşmanın artmasıyla bölge en az üç yıl şantiye alanına dönecek.
• Spor ve dolaşım alanları ve yürüyüş yolları kapanacak, sahil ve park alanları tamamen kısıtlanacak.
• Bölgedeki inşaat faaliyetleri yüzünden halk sağlığı ciddi şekilde zarar görecek. Akciğer ve solunum yolu rahatsızlıkları artacak.
• Su kirliliği ve atık yoğunluğu artacak. Ekolojik denge bozulacak, müsilaj ve kötü koku gibi sorunlar çoğalacak.
• Balıkçıların hakları gasp edilecek.
Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.