Kamulaştırmada İstenilen Fahiş Fiyat GAP Otoyolunun Açılışını Geciktiriyor

Güneydoğu Anadolu Projesi’nin kilit noktalarından Gaziantep - Şanlıurfa Otoyol çalışmalarında kamulaştırmalarda istenen fahiş fiyatlar otoyolun açılışını geciktiriyor. GAP ile Tarsus-Pozantı ve Habur sınır kapısını birbirine bağlayacak otoyol için yapılan Fırat nehri üzerindeki uzunluğu bin 197 metre, yüksekliği 16 metre 83 santimetre olan köprü tamamlandı. Ancak Birecik köprüsü ile Halfeti arasındaki 7 dönümlük alanda bağlantı yolu için kamulaştırma sorunu devam ediyor. Zeytinlik ve fıstıklıktan oluşan alanın sahipleri tarafından kamulaştırma bedeli olarak fahiş fiyatların istendiği bildirildi.

Şanlıurfa Valisi Yusuf Yavaşcan başkanlığında yapılan İl Koordinasyon Kurulu birinci dönem toplantısına otoyol çalışmaları damgasını vurdu. Kaymakam ve belediye başkanlarının yanı sıra kurum amirlerinin de katıldığı İl Özel İdare binasındaki Koordinasyon Kurulu birinci dönem toplantısında, Karayolları 9’uncu Bölge Müdürü Abdullah Sabaz, bugüne kadar açılış tarihi defalarca bildirilen ancak bir türlü açılamayan otobanın 2006’nın haziran veya temmuz ayının ilk haftasına açılacağını söyledi. Otoban için 75 milyon YTL ödeneğin ayrıldığını anlatan Sabaz, açılışın otoyol şartlarında olacağını aktardı.

Otoyol çalışmalarında en çok kamulaştırma problemleriyle karşılaştıklarını dile getiren Sabaz, “Mesela 3 kilometrelik bir yolumuzun geçtiği yerlerde kamulaştırma bedeli olarak yola yapacağımız masrafın iki katı para isteniyor. Bunlardan biri de Onbir Nisan beldesi ile Suruç arasındaki yaklaşık 4 kilometrelik yolda yaşanıyor. Anlaşma sağlayamadığımız için de çalışmalar aksıyor. Kamulaştırmada yaşadığımız bu sıkıntıyı Şanlıurfa’nın haricinde hiçbir ilde bu kadar yaşamıyoruz.” dedi.

Şehir içine girişlerdeki yolların da kendilerini çok meşgul ettiğini hatırlatan Sabaz, Şanlıurfa Belediyesi’ne “Malzeme bizden yolların yapımı sizden olsun. Her türlü desteği size verilim” teklifinde bulundu. Vali Yavaşcan’ın Köraköprü-Abide arasındaki yolun 2x3 standartlarında duble yol yapılmasını istemesi üzerine ise Karayolları 9’uncu Bölge Müdürü Abdullah Sabaz Tugay komutanlığı ile anlaşma sağlanması durumunda kendilerinin buna hazır olduğunu açıkladı. Yol yapımı için kışlanın 16 metre içeri alınması gerektiğini Tugay’ın da kendilerinden daha önce buna karşılık 6 milyon YTL tutarında bir karargah binası ve gazino yaptırmalarını istediğini hatırlatan Sabaz, bununla birlikte 9 ile 10 milyon YTL istimlak bedeli harcanması gerektiğini toplamda ise 25 milyon YTL’lik bir paraya ihtiyaç duyulduğunu dile getirdi.

Devletin bu kadar verecek parasının olmadığını anlatan Sabaz, ancak yeni bir girişimle Tugay ile anlaşılması durumunda Karaköprü-Abide arasındaki yolun 2 x 3 duble yol yapabileceklerini ifade etti. Sabaz’ın bu teklifine Şanlıurfa Valisi Yusuf Yavaşcan ise olumlu yaklaştı. Yavaşcan, en kısa zamanda Tugayla irtibata geçilip görüşmenin yapılması için belediye, karayolları ve valiliğin çaba harcayacağını aktardı. Akabe rampasındaki trafik kazalarının önlenmesi için de uyarı levhalarının artırıldığını adeta burayı uyarı levhasından oluşan tarlaya dönüştürdüklerini vurgulayan Sabaz, önümüzdeki günlerde Akabe rampasına Bolu dağında olduğu gibi ışıklı uyarı sistemi kuracaklarını bildirdi.